Przypomnijmy, że zaprezentowane w 2012 roku rozwiązanie koncernu Volkswagena pozwala na "wyłączenie" drugiego i trzeciego cylindra podczas spokojnej jazdy z prędkościami obrotowymi do 4 tys. obr./min. Gdy tylko kierowca mocniej wciśnie pedał gazu, komputer samoczynnie uruchomi wspomniane cylindry. Główną zaletą tego rozwiązania jest oczywiście oszczędność paliwa. Według producenta, system pozwala na obniżenie zużycia o ok. 0,6 l/100 km.
W przypadku modelu A1, 140-konna jednostka 1.4 TFSI zadowala się średnio 4,7-litrami benzyny na każde 100 km, zaś większe A3 Sportback zużywa o 0,2 l paliwa więcej.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?