Audi Q4 e-tron. Jakie zmiany na 2024 rok? Nie tylko większy zasięg

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Krytyczne systemy wspomagania kierowcy są standardem, podczas gdy opcjonalne systemy są dostarczane z pakietami plus, pro oraz systemami ochrony i ostrzegania plus assistance.
Krytyczne systemy wspomagania kierowcy są standardem, podczas gdy opcjonalne systemy są dostarczane z pakietami plus, pro oraz systemami ochrony i ostrzegania plus assistance. Audi
Rodzina modelowa Audi Q4 e-tron w roku modelowym 2024 zostanie kompleksowo zaktualizowana. Otrzyma na nowo dostrojone zawieszenie, zwiększoną wydajność, charakterystyczny dźwięk i ulepszone wyposażenie standardowe. Oprócz zoptymalizowanej koncepcji napędu i większej mocy ładowania, Audi rozszerza zakres funkcji w systemach wspomagających kierowcę.

Zarówno w przypadku napędu na tylne koła, jak i napędu na cztery koła quattro, wszystkie wersje Audi Q4 e-tron są teraz wyposażone w stale wzbudzany silnik elektryczny (PSM) na tylnej osi.

Dzięki aktualizacji rodzina modeli Audi Q4 e-tron ma teraz całkowicie przeprojektowany silnik PSM, wyróżniający się wyższą wydajnością i większą mocą. Modele korzystają ze zwiększonego zasięgu i doskonałego dostarczania mocy. Na przykład Audi Q4 Sportback 45 e-tron osiąga zasięg do 533 kilometrów w cyklu WLTP.

Audi Q4 45 e-tron i Audi Q4 Sportback 45 e-tron z napędem na tylne koła wytwarzają 210 kW (286 KM) mocy i przyspieszają od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. Audi Q4 45 e-tron quattro i Audi Q4 Sportback 45 e-tron quattro o mocy 210 kW (286 KM) potrzebują do tego 6,6 sekundy. Najwyższej klasy modele Audi Q4 55 e-tron quattro i Audi Q4 Sportback 55 e-tron quattro o mocy 250 kW (340 KM), przyspieszają od zera do prędkości 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. Prędkość maksymalna wszystkich modeli wynosi teraz 180 km/h.

Niezależnie od tego, czy model ma standardowe, czy sportowe zawieszenie, czy zawieszenie z kontrolą amortyzatorów, charakterystyka układu kierowniczego i strojenie amortyzatorów zostały specjalnie dostosowane. Rezultatem tego jest harmonijne tłumienie, lepsza reakcja układu kierowniczego i lepsza kontrola obciążenia. Dzięki sportowemu zawieszeniu, nadwozie jest o 15 milimetrów niższe.

Aktualizacja umożliwia rodzinie Audi Q4 e-tron po raz pierwszy korzystanie z opcjonalnej, wspomaganej zmiany pasa ruchu. Funkcja ta jest dostępna w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem i aktywuje się przy prędkościach powyżej 90 km/h na autostradach. Wspomaganą zmianę pasa ruchu można aktywować za pośrednictwem MMI w ramach pakietu asystującego pro, systemów ochronnych i ostrzegawczych plus.

Nowy system wykorzystuje białe strzałki na desce rozdzielczej i na wyświetlaczu przeziernym rzeczywistości rozszerzonej, by wskazać kierowcy, czy można bezpiecznie zmienić pas ruchu i na który pas. Jeśli kierowca zainicjuje zmianę pasa ruchu poprzez naciśnięcie kierunkowskazu, system aktywnie go wspomaga w kierowaniu pojazdem. Gdy pojazd znajdzie się na nowym pasie ruchu, system wyłącza kierunkowskaz. Podczas zmiany pasa ruchu osoba siedząca za kierownicą zachowuje pełną odpowiedzialność. Wspomagana zmiana pasa ruchu jest możliwa dzięki danym pozyskiwanym z tylnego radaru.

Wśród systemów opcjonalnych, adaptacyjny tempomat odpowiednio zwalniając lub przyspieszając auto, specjalizuje się w regulowaniu odległości od poprzedzającego pojazdu. Funkcjonalność adaptacyjnego tempomatu rozszerza asystent jazdy i wykorzystując niewielkie korekty układu kierowniczego utrzymuje samochód na środku pasa ruchu. By utrzymać kontrolę boczną, kierowca, by pokazać swoją uwagę i skoncentrowanie, musi tylko lekko dotknąć pojemnościowej kierownicy, która jest częścią systemu.

System side assist monitoruje ruch za i obok samochodu i ostrzega osobę za kierownicą, jeśli ma ona zamiar zmienić pas ruchu w krytycznej sytuacji. System ten również wykorzystuje informacje pochodzące z tylnych czujników radarowych.

Krytyczne systemy wspomagania kierowcy są standardem, podczas gdy opcjonalne systemy są dostarczane z pakietami plus, pro oraz systemami ochrony i ostrzegania plus assistance.

Systemy Audi MMI navigation plus, Audi connect Navigation & Infotainment oraz w pełni cyfrowy 10,25-calowy Audi virtual cockpit, są teraz wyposażeniem standardowym tego modelu. Pokrywa bagażnika jest teraz standardowo wyposażona w silnik elektryczny, a w połączeniu z opcjonalnym kluczykiem reaguje na ruch nogą. Podgrzewane przednie fotele są także dostępne w standardzie.

Wraz z nową linią Edition S line, Audi rozszerza swoją bogatą ofertę indywidualnego wyposażenia. Wybrać w niej można m.in. wykończenia Pebble Grey, Glacier White Metallic czy Mythos Black Metallic, nadkola i osłony drzwi w kontrastującym kolorze Mythos Black Metallic, 21-calowe koła w brązowym matowym wzorze pięcioramiennej gwiazdy, przyciemnione reflektory Matrix LED i przyciemnione tylne światła LED. Sportowych akcentów dodają pierścienie Audi w kolorze brązowym.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty