Audi RS 6 Avant performance. Co oferuje nowość?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Dla Audi „performance” oznacza więcej mocy. Większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI w modelu RS 6 Avant performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km:12,7 – 12,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 289 – 277 (WLTP)), pozwoliły na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i wzrost momentu obrotowego o 50 Nm w porównaniu z wersją podstawową.
Dla Audi „performance” oznacza więcej mocy. Większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI w modelu RS 6 Avant performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km:12,7 – 12,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 289 – 277 (WLTP)), pozwoliły na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i wzrost momentu obrotowego o 50 Nm w porównaniu z wersją podstawową. Audi
Mocniejsze i szybsze niż którekolwiek z wcześniejszych RS 6. Potężny czterolitrowy silnik V8 biturbo TFSI ma teraz moc 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm.

Nowe Audi RS 6 Avant performance jest dostępne łącznie w 16 kolorach nadwozia. Po raz pierwszy w ofercie znalazły się metaliczny i matowy kolor niebieski Ascari Blue oraz matowy kolor srebrny Dew Silver. Modele performance wyróżniają się standardowymi elementami nadwozia RS w kolorze matowej szarości, w tym lusterkami zewnętrznymi, przednim spojlerem, przednimi klapami bocznymi, nakładkami na progi, relingami dachowymi oraz wykończeniem szyb bocznych i tylnego dyfuzora. W opcji dostępny jest również pakiet stylistyczny matowy karbon/czerń, w którym relingi dachowe i listwy na szybach bocznych są czarne. Pierścienie Audi i logo modelu są w zależności od wyboru klienta albo chromowane albo czarne.

Dla Audi „performance” oznacza więcej mocy. Większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI w modelu RS 6 Avant performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km:12,7 – 12,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 289 – 277 (WLTP)), pozwoliły na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i wzrost momentu obrotowego o 50 Nm w porównaniu z wersją podstawową.

Oznacza to wzrost mocy całkowitej z 441 kW (600 KM) do 463 kW (630 KM) i maksymalnego momentu obrotowego z 800 do 850 Nm. Performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 12,7 – 12,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 289 – 277 (WLTP)) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż wersja bazowa RS 6.

Moc silnika 4.0 TFSI przekazywana jest do stałego napędu na wszystkie koła quattro przez standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów tiptronic z krótszymi czasami zmiany biegów.

owe Audi RS 6 Avant performance zjeżdża z taśmy produkcyjnej wyposażone standardowo w 21-calowe obręcze kół z odlewanego aluminium w stylistyce 10-ramiennych turbin i w opony o rozmiarze 275/35. Opcjonalnie, obok 22-calowych odlewanych felg aluminiowych, dostępne są również 22-calowe lekkie felgi o jeszcze bardziej sportowym wyglądzie – w polerowanej lśniącej metalicznej czerni, matowej szarości, matowej czerni lub matowym neodymowym złocie. Inspirowana sportami motorowymi przewiewna konstrukcja szprych 5-Y wspomaga chłodzenie hamulców, a lżejsze obręcze są wytwarzane w zaawansowanym technologicznie procesie kucia i frezowania. Nowa lekka felga jest o około pięć kilogramów lżejsza niż 22-calowa felga aluminiowa w obecnym RS 6 Avant – redukcja masy nieresorowanej o 20 kg poprawia reakcję przepustnicy.

Pakiet RS Dynamic jest elementem standardowego wyposażenia modelu RS 6 performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 12,7 – 12,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 289 – 277 (WLTP)). W jego skład wchodzą: podniesienie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych (aktualizacja oprogramowania RS pomaga kierowcy, aktywnie korygując sterowanie osią przednią i tylną) oraz sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi.

Opcjonalnie dostępny jest również pakiet RS Dynamic plus, który oprócz wszystkich zalet pakietu RS Dynamic, podnosi również prędkość maksymalną do 305 km/h i obejmuje ceramiczny układ hamulcowy RS. Klienci mogą zamówić zaciski hamulcowe w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim oraz tarcze przednie o średnicy 440 mm i tylne o średnicy 370 mm. Ceramiczny układ hamulcowy RS waży łącznie ok. 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co zmniejsza masę nieresorowaną.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty