Pod maską modeli BMW X5 M i BMW X6 M znalazła się jednostka V8 TwinPower Turbo o pojemności 4,4 litra. Silnik ma dwie turbosprężarki umieszczone w między rzędami cylindrów. Moc tej jednostki to 600 KM, zaś w wersji Competiton - 625 KM.
Jednostka współpracuje z ośmiobiegową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic, którego charakterystykę zmiany biegów można regulować za pomocą przycisku Drivelogic na dźwigni zmiany biegów.
Napęd jest przenoszony na wszystkie koła poprzez układ xDrive. System działa w tandemie z aktywnym mechanizmem różnicowym M na tylnej osi. Kierowca może wybrać tryb sportowy 4WD, w którym jeszcze większa część momentu obrotowego silnika jest kierowana na tylne koła.
Standardowe wyposażenie obu modeli obejmuje adaptacyjne zawieszenie M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, aktywny system stabilizacji przechyłu i układ kierowniczy M Servotronic. Wersja zintegrowanego układu hamulcowego opracowana dla modeli BMW M oferuje kierowcy dwa ustawienia wyczucia pedału hamulca.
Przycisk Setup na konsoli środkowej umożliwia bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego. Dwa indywidualnie skomponowane warianty tego ustawienia M można zapisać i wywołać w dowolnym momencie, naciskając jeden z dwóch czerwonych przycisków M na kierownicy.
Nowe BMW X5 M i BMW X6 M będą świętować swoje premiery podczas salonu samochodowego w Los Angeles w listopadzie 2019 r. Premiera rynkowa jest zapowiedziana na kwiecień 2020 r.
Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?