Długość pojazdu wynosi 4537 mm, a szerokość 1838 mm – w porównaniu z poprzednim modelem wzrosły odpowiednio o 105 i 64 mm. Z kolei wysokość zmalała o 28 mm i wynosi teraz 1390 mm. Wygląd nowego BMW serii 2 Coupé to również zasługa większego o 51 mm (2741 mm) rozstawu osi oraz szerokiego rozstawu kół. 1575 mm (+54 mm) na osi przedniej i 1587 mm (+31 mm) na osi tylnej (BMW M240i xDrive Coupé: +63 mm z przodu, +35 mm z tyłu).
Nerki BMW ustawione są poziomo. Zamiast klasycznego grilla mają pionowe klapy powietrzne, które otwierają się elektrycznie przy większym zapotrzebowaniu silnika na chłodzenie. Standardowe w pełni diodowe reflektory są szeroko rozstawione.
Kokpit zorientowany na kierowcę i nowoczesny panel obsługi na konsoli środkowej podkreślają sportowy charakter wnętrza nowego BMW serii 2 Coupé. Do intensywnych wrażeń z jazdy przyczyniają się także standardowe fotele sportowe i skórzana kierownica sportowa.
Wyposażenie standardowe obejmuje tapicerkę z tkaniny i Sensateku. W modelu M Sport i BMW M240i xDrive Coupé oprócz innych charakterystycznych elementów, takich jak kierownica skórzana M i tapicerowane podparcia kolan na konsoli środkowej, znaleźć można również tapicerkę z Alcantary i Sensateku.
Standardowe wyposażenie BMW serii 2 Coupé zawiera też akustyczną przednią szybę i trójstrefową klimatyzację automatyczną. Oprócz opcjonalnego oświetlenia ambientowego w wyposażeniu dodatkowym dostępny jest również system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon. Opcjonalny dach przesuwno-uchylny ma o niemal 20 procent większą powierzchnię niż w poprzednim modelu.
Bagażnik nowego BMW serii 2 Coupé ma pojemność 390 l. Krawędź bagażnika została obniżona o 35 mm w stosunku do poprzedniego modelu.
Zdecydowano się na oś przednią z dwuprzegubowymi wahaczami wleczonymi i kolumnami resorującymi oraz pięciowahaczową oś tylna posiadają konstrukcję zoptymalizowaną pod względem masy i sztywności. Opcjonalnie dostępny jest sportowy układ jezdny M, który charakteryzuje się twardszą amortyzacją z tłumieniem zależnym od skoku oraz twardszymi sprężynami i oferowany jest w połączeniu z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym.
Najmocniejsza odmiana M240i xDrive z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 374 KM z 500 Nm momentu obrotowego przyspiesza do setki w 4,3 sekundy, a rozpędza się maksymalnie do 250 km/h.
W BMW 220i Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,8–
6,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 155–144 g/km) zastosowano nowy 4-cylindrowy silnik benzynowy, którego emisję dodatkowo optymalizuje kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą cylindrów. Maksymalna moc 135 kW (184 KM) i maksymalny moment obrotowy 300 Nm dają BMW 220i xDrive Coupé przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,5 s. Kolejna wersja nowego 4-cylindrowego silnika benzynowego o mocy 180 kW (245 KM) znajdzie się w modelu BMW 230i Coupé (pojazd nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży; dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 nie są jeszcze dostępne), który dołączy do oferty modelowej latem 2022 roku.
Dwustopniowe turbodoładowanie i 48-woltowa technologia mild hybrid czterocylindrowego silnika wysokoprężnego w nowym BMW 220d Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,1–4,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 132–122 g/km) zapewnia odczuwalny wzrost elastyczności i wydajności w porównaniu z poprzednim modelem. Dwulitrowa jednostka osiąga moc 140 kW (190 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Nowe BMW 220d Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s. Wszystkie silniki oferowane są standardowo z 8-stopniową skrzynią Steptronic.
Najtańsza odmiana to 220i, za którą trzeba zapłacić 149 900 złotych.
Zobacz także: Elektryczny Fiat 500
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?