BMW Serii 3 Touring. Wygląd zewnętrzny
Długość wzrosła w porównaniu z poprzednim modelem o 76 mm do 4709 mm, szerokość o 16 mm do 1827 mm, a wysokość o 11 mm do 1440 mm. Zwiększony o 41 mm rozstaw osi (2851 mm) oraz większy o 43 mm rozstaw kół z przodu (1587 mm) i o 21 mm z tyłu (1604 mm) sprzyjają zarówno stabilności jazdy, jak i zwinności.
Przód, podobnie jak w nowym BMW serii 3 Limuzyna przyciąga wzrok dużą atrapą chłodnicy i płaskimi podwójnymi reflektorami. Wyposażenie standardowe nowego BMW serii 3 Touring obejmuje w pełni diodowe reflektory adaptacyjne. Opcjonalnie dostępne są reflektory diodowe o rozszerzonym zakresie funkcji oraz diodowe reflektory adaptacyjne z nieoślepiającymi laserowymi światłami drogowymi BMW o zasięgu około 530 metrów oraz diodowe reflektory przeciwmgłowe.
BMW Serii 3 Touring. Wnętrze
Kokpit zorientowany na kierowcę, nowy zestaw ekranów obejmujący zestaw wskaźników i monitor pokładowy oraz elementy obsługi skoncentrowane w zaledwie kilku grupach funkcyjnych tworzą we wnętrzu nowego BMW serii 3 Touring sportowy klimat. Standardowe wyposażenie obejmuje nową skórzaną kierownicę sportową z przyciskami wielofunkcyjnymi, podparciami na kciuki i galwanizowanymi wstawkami.
Na przednich fotelach zwiększono szczególnie miejsce na wysokości ramion. Wszystkie siedzenia oferują więcej miejsca nad głową niż w poprzednim modelu. Tył oferuje więcej miejsca na nogi oraz wyższy komfort wsiadania i wysiadania. Tylna kanapa mieści trzy foteliki dziecięce, z których dwa można zamontować za pomocą systemu ISOFIX.
Nowe BMW serii 3 Touring wyposażone jest standardowo w automatyczną obsługę pokrywy bagażnika. Opcjonalny dostęp komfortowy umożliwia bezdotykowe otwieranie i zamykanie. Typowa dla BMW oddzielnie otwierana tylna szyba jest szersza o ok. 20 mm niż w poprzednim modelu. Bagażnik szerszy o 112 mm, otwór wyższy o 30 mm i szerszy w górnej części o 125 mm, krawędź niższa o 616 mm oraz zmniejszona z 35 milimetrów do 8 milimetrów różnica wysokości między krawędzią bagażnika a podłogą ułatwiają załadunek większego i cięższego bagażu. Opcjonalnie dostępny jest również elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy.
Nowe BMW serii 3 Touring oferuje przy wykorzystaniu wszystkich siedzeń bagażnik o pojemności 500 l – o 5 l większy niż w poprzednim modelu. Bezpośrednia, główna pojemność powiększyła się przy tym o 32 l. Złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonego w stosunku 40:20:40 pozwala zwiększyć bagażnik do 1500 l. Oparcia odblokowuje się opcjonalnie przyciskami, które znajdują się na nowym panelu obsługi po prawej stronie bagażnika. Pokrywa i siatka oddzielająca mogą być przewożone w schowkach pod podłogą bagażnika. Unikalne w segmencie nowego BMW serii 3 Touring są opcjonalne gumowane szyny antypoślizgowe w bagażniku. Wysuwają się automatycznie po zamknięciu pokrywy, zapobiegając przesuwaniu się bagażu podczas jazdy.
BMW Serii 3 Touring. Silniki
Na początku sprzedaży nowego BMW serii 3 Touring lub kilka tygodni później oferowane będą trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne.Jednostki oferują od 150 do 374 KM.
W przyszłym roku seria 3 Touring po raz pierwszy stanie się dostępna z napędem hybrydowym typu plug-in.
BMW Serii 3 Touring. Wyposażenie
Oprócz sportowego układu jezdnego M obniżonego o 10 mm oferowany jest adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Każdy z dwóch opcjonalnych wariantów układu jezdnego obejmuje również adaptacyjny sportowy układ kierowniczy. Oprócz tego dostępny jest również sportowy układ hamulcowy M z czterotłoczkowymi zaciskami stałymi na przedniej osi.
Wyposażenie standardowe obejmuje wskazanie ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu oraz ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania, które teraz rozpoznaje także rowerzystów. Opcjonalnie oferowany jest aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go oraz system asystujący kierowcy z ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganiem przed zderzeniem tylnym i przed ruchem poprzecznym. Kompletny pakiet funkcji komfortu i bezpieczeństwa stanowi system asystujący kierowcy Professional obejmujący ponadto asystenta sterowania i prowadzenia po pasie ruchu. Wspomaga on kierowcę w trzymaniu kursu w wąskich miejscach, a także obejmuje asystenta utrzymania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną i asystenta omijania. Nowa generacja wyświetlacza BMW Head-Up ma większą powierzchnię projekcji, nowy układ graficzny i dodatkowe wskazania.
Kierowca może również liczyć na wsparcie podczas parkowania i manewrowania dzięki systemowi Park Distance Control i kamerze cofania. Ponadto dostępny jest również asystent parkowania, który podczas parkowania i wyparkowywania przyspiesza, hamuje i wybiera biegi w skrzyni Steptronic. Obejmuje on również asystenta cofania, który prowadzi samochód wstecz na dystansie do 50 metrów dokładnie po tej samej linii, jaka została uprzednio pokonana do przodu.
Samochód będzie produkowany w zakładach BMW w Monachium na potrzeby rynków w Europie, a także w Japonii, Korei Południowej, Tajwanie, Hong Kongu, Australii i Nowej Zelandii. Wprowadzenie na rynek nastąpi od 28 września 2019 r.
Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?