Do polskich salonów trafił Chevrolet Camaro - kultowy amerykański samochód sportowy. Za coupe z widlastą "ósemką" trzeba zapłacić 199 900 zł
.
Od kilku lat w Europie panuje moda na "downsizing", czyli stosowanie coraz to mniejszych jednostek napędowych, w celu redukcji zużycia paliwa oraz emisji CO2. Są jednak wyjątki. Jednym z nich jest Chevrolet Camaro, który w Europie będzie oferowany z 6.2-litrowym silnikiem V8.
Pojazd wzbudza ogromne zainteresowanie wszędzie, gdzie się pojawi. Dźwięk jego widlastego silnika sprawia, że niewiele osób jest w stanie przejść obok niego obojętnie, a nawet krótka przejażdżka potrafi uzależnić, niczym narkotyk.
**CZYTAJ TAKŻE
Chevrolet Camaro szybszy od BMW M3 GTS?Pierwszy Chevrolet Camaro ZL1 sprzedany za 250 tys. dolarów
**
W USA Camaro trafiło do salonów sprzedaży w 2009 roku. Jednak w Europie auto oferowane jest dopiero od kilku tygodni. Pojazd sprzedawany na "Starym Kontynencie" przypomina pod względem wyposażenia wersję 2SS oferowaną w Ameryce Północnej. Nowy model został wyposażony w zawieszenie FE4, które opracowano specjalnie dla klientów z Europy. Charakteryzuje się ono nowymi solidnymi stabilizatorami, przednim (23 mm) i tylnym (24 mm). O prawidłowe przenoszenie mocy dbają 20-calowe koła wraz z oponami Pirelli P Zero, podczas gdy czterotłoczkowe hamulce tarczowe z systemem "anti-lock", w połączeniu z układem StabiliTrak i kontrolą trakcji, zapewniają skuteczne hamowanie.
Nawiązując do legendy swoich poprzedników, Camaro łączy prostotę ze współczesnymi detalami, takimi jak przyciski, przełączniki, zespół przyrządów pomiarowych i oświetlenie. Duże przyciski, gumowe pierścienie i elementy chromowane pasują do charakteru tego modelu i ułatwiają korzystanie z nich w trakcie jazdy.
Charakterystyczne dla Chevroleta oświetlenie w kolorze Blue Ice biegnie wzdłuż drzwi. Ten sam niebieski odcień na tablicy rozdzielczej podświetla prędkościomierz i wskaźnik temperatury silnika, obrotomierz oraz duży
wyświetlacz Centrum Informacji Kierowcy (Driver Information Centre) umieszczony na środku panela. Wyświetlacz dostarcza wszystkich danych, m.in. o prędkości jazdy, średnim zużyciu paliwa, pokonanej odległości i zasięgu. Camaro oferuje też wyświetlacz na przedniej szybie (Heads Up Display), umożliwiający kierowcy monitorowanie wszystkich ważnych informacji bez odwracania wzroku od jezdni.
Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje wspomaganie parkowania do tyłu z kamerą, 6 poduszek powietrznych oraz mocowania do fotelików dziecięcych ISOFIX. Miłośnikom muzyki Camaro oferuje udoskonalony system głośników firmy Boston Acoustics. Porty USB oraz Bluetooth również stanowią część pakietu.
Największe wrażenie w nowym Camaro wywołuje jednak układ napędowy. Ręczna skrzynia biegów połączona jest z silnikiem LS3 V8, który osiąga moc 432 KM. Jego pojemność wynosi 6,2 litra, a moment obrotowy 569 Nm przy 4 600 obr./min. To przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy w przypadku coupe i 5,4 sekundy w przypadku kabrioletu. Dostępna jest także automatyczna skrzynia biegów. Współpracuje ona z silnikiem L99 V8 o pojemności 6.2 l i mocy 405 KM, który wytwarza moment obrotowy 556 Nm przy 4 300 obr./min. Coupe z automatyczną skrzynią biegów osiąga prędkość 100 km/h w 5,4 sekundy, a w przypadku
kabrioletu zajmuje mu to dodatkowe 0,2 sekundy. Elektronika w Camaro pozwala rozpędzić ten samochód maksymalnie do 250 km/h.
Choć oszczędność paliwa może nie zajmować wysokiego miejsca na liście priorytetów posiadacza Camaro, to system aktywnego zarządzania paliwem, zainstalowany w silniku L99, automatycznie zamyka cztery z ośmiu cylindrów podczas mniej dynamicznej jazdy, umożliwiając zmniejszone zużycie paliwa. Według producenta, oszczędność wynosi do 7,5%.
Jeśli już mówimy o zużyciu paliwa, Camaro z manualną skrzynią biegów potrzebuje średnio 14,1 l paliwa na 100 km. Co ciekawe, wersja z automatyczną przekładnią zużywa o 1 litr mniej - średnio 13,1 l/100 km.
W Polsce ceny coupe zaczynają się od 199 990 zł, a kabrioletu od 224 990 zł. Dostępne są również Specjalna Edycja Transformers oraz pakiet 45th Centennial Edition.
Model | Coupe MT | Coupe AT | Cabrio MT | Cabrio AT |
Silnik | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy |
Pojemność (l.) | 6.2 | 6.2 | 6.2 | 6.2 |
Skrzynia biegów | manualna, 6-biegów | automatyczna, 6-biegów | manualna, 6-biegów | automatyczna, 6-biegów |
Moc (KM) | 432 | 405 | 432 | 405 |
Moment obr. (Nm) | 569 | 556 | 569 | 556 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) | 5,2 | 5,4 | 5,4 | 5,6 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zużycie paliwa (l/100 km) | 14,1 | 13,1 | 14,1 | 13,1 |
Emisja CO2 (g/km) | 329 | 304 | 329 | 304 |
Cena (zł) | 199 900 | 207 900 | 224 900 | 232 900 |
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?