Chevrolet Captiva 2011

Tomasz Szmandra
Zmodernizowana Captiva nie ma rewolucyjnych zmian, ale jej mocną stroną jest funkcjonalność i nowoczesne silniki. Na dodatek będzie tańsza od dotychczasowego modelu i ma kosztować od 89 990 zł.

Podobnie jak poprzednik, nowy model także zbudowano na płycie podłogowej koncernu GM, którą wykorzystuje Opel Antara. Pojazd jest nadal dostępny w wersji pięcio- i siedmiomiejscowej, zaś przestrzeń bagażowa pozostaje jedną z najlepszych w

Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet

tej klasie. W odmianie siedmiomiejscowej, dodatkowe fotele umieszczono w trzecim rzędzie. Dostęp do nich jest bardzo łatwy, gdyż drugi rząd można z łatwością złożyć i rozłożyć. Kiedy jednak trzeci rząd foteli nie jest potrzebny, można go szybko złożyć, uzyskując tym samym miejsce na bagaż, biegnące aż do drugiego rzędu siedzeń. Wówczas may do dyspozycji pojemność 769 l (477 l poniżej linii okien). Z kolei złożenie również drugiego rzędu foteli powoduje, że przestrzeń bagażowa wzrasta do 1577 l (942 l poniżej linii okien). Natomiast nawet, kiedy w Captivie podróżuje komplet, siedmiu pasażerów (wraz z kierowcą), bagażnik zachowuje 97 l pojemności.

Z zewnątrz nadwozie nowego modelu zostało tylko w niewielkim stopniu zmienione. Nowy i większy jest tzw. grill, inne są reflektory przednie i kierunkowskazy zintegrowane z lusterkami bocznymi, oraz wykonana z aluminium pokrywa silnika. Zmieniono też kształt bocznych wlotów powietrza, które obecnie są bardziej kanciaste.

Wnętrze zyskało pod względem jakości i funkcjonalności. Jednym z charakterystycznych elementów, które znaleźć można także we wnętrzu pozostałych nowych modeli Chevroleta, jest podwójny kokpit i łukowato zarysowana deska rozdzielcza. Przy projektowaniu tego elementu inspirowano się sportowym, niemal kultowym już modelem Corvette.

Najważniejsze i największe zarazem zmiany, jakie zaszły w Captivie, dotyczą jednak tego, co znajdziemy pod maską. Wszystkie oferowane wcześniej silniki odeszły do lamusa. Wraz z wprowadzeniem zmodernizowanego modelu, do wyboru będą dwie jednostki benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Podstawowy silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra dysponuje mocą 167 koni mechanicznych przy 5.600 obr/min. Maksymalny moment obrotowy w wysokości 230 Nm osiągniemy przy poziomie obrotów o tysiąc niższym. Ta wersja Captivy zapewnia jednak średnie osiągi przy średnim zużyciu paliwa na poziomie nieco poniżej 10 l/100 km. Dużo lepsze wyniki (8,6 do "setki") może zagwarantować trzylitrowy silnik V6, rozwijający moc 258 koni mechanicznych i dysponujący momentem obrotowym w wysokości 288 Nm. Powinien on wystarczyć do sprawnego rozpędzania tego ważącego 1,9 tony auta. Jednak miłośnicy dynamicznej jazdy w obu przypadkach powinni pamiętać, że Chevrolet żwawiej pojedzie w momencie, gdy obroty silnika przekroczą 4,5 tys. obr/min.

W gamie silników wysokoprężnych znajdziemy tylko 2,2-litrową jednostkę oferowaną w dwóch poziomach mocy. Słabszy z silników rozwija 163 KM przy 3.800 obr/min, zaś mocniejszy posiada 21 KM więcej. Sprint do setki Captivą z wysokoprężnym motorem trwa 9,9 sekundy, a w przypadku mocniejszej wersji trzycyfrowy wynik osiągniemy pół sekundy szybciej.

Nowością w ofercie jest także sześciostopniowa przekładnia automatyczna, która będzie dostępna ze wszystkimi jednostkami napędowymi (z silnikiem V6 będzie oferowany wyłącznie automat). Nowa przekładnia może pracować w trybie automatycznym, bądź DSC (Driver Shift Control), czyli z ręczną zmianą przełożeń. W pozostałych wersjach auto pojawi się w sprzedaży także w wersji z sześciobiegową, manualną skrzynią.

Premiera zmodernizowanej Captivy w Polsce planowana jest pod koniec kwietnia. Za wersję z 2,4-litrowym silnikiem benzynowym zapłacimy 89 990 zł (o 1 tys. mniej niż obecnie), a za najtańszy model z Dieslem - 97 990 zł. W obu przypadkach są to wersje 5-osobowe z napędem na przednią oś.

Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty