Na potrzeby przedsięwzięcia zmodyfikowano model Lola B12 69/EV, który został zaprezentowany w 2012 roku. Dzięki czterem motorom elektrycznym jest w stanie osiągnąć moc 850 KM. Silnik czerpie energię z 30 kWh akumulatorów i potrzebuje zaledwie trzech sekund, aby rozpędzić pojazd do 96 km/h.
Bicie rekordu prędkości odbyło się na torze wyścigowym RAF Elvington w Yorkshire. Za kierownicą pojazdu usiadł Paul Drayson, który zdołał rozpędzić auto do 328,6 km/h. Tym samym ustanowił rekord prędkości dla pojazdów elektrycznych o masie własnej nie przekraczającej tony. Poprzedni rekord został ustanowiony w 1974 roku przez Battery Box General Electric i wynosił 281,64 km/h.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?