Dział Chłodnice, Klimatyzacja - Porady od Nissensa

Redakcja
Patronat działu: Nissens Polska
Patronat działu: Nissens Polska
Patronat: Nissens Polska. Czy konieczna jest wymiana skraplacza w przypadku zatarcia sprężarki klimatyzacji? Z takim pytaniem spotykają się klienci i mechanicy serwisujący układy klimatyzacji. Odpowiedź w tej kwestii nie jest jednoznaczna, gdyż konieczność wymiany chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) w tym przypadku uzależniona jest od zastosowanego rozwiązania konstrukcyjnego skraplacza w danym aucie.
Patronat działu: Nissens Polska
Patronat działu: Nissens Polska

Dział:Chłodnice, Klimatyzacja
Patronat: Nissens Polska

Można przyjąć zasadniczy podział chłodnic klimatyzacji na skraplacze o budowie szeregowej oraz równoległej. Skraplacze o budowie szeregowej mają jedną, uformowaną w kształcie serpentyny rurkę, która bezpośrednio łączy wlot z wylotem skraplacza. Skraplacze o budowie równoległej mają strukturę wielorurkową oraz rurki z kanalikami o bardzo małych przekrojach. Poszczególne, równolegle ułożone rurki, wpadają do komór pośrednich, tworząc rozbudowaną strukturę. Skraplacze równoległe są lekkie a zarazem bardzo wydajne. Można przyjąć, że obecnie skraplacze równoległe występują powszechnie w popularnych autach jeżdżących na naszych drogach.

Fot: Nissens Polska
Fot: Nissens Polska

Gdy do skraplacza dostają się zabrudzenia i opiłki dostarczone wraz z czynnikiem z zatartej sprężarki klimatyzacji, konieczne jest podjęcie próby ich wypłukania za pomocą specjalistycznych urządzeń i płynów, aby nie dostały się one ponownie do układy klimatyzacji. Płukanie jest w miarę skuteczne przy skraplaczach wykonanych w technice szeregowej, natomiast płukanie skraplaczy wykonanych w technice równoległej, z uwagi na liczne komory pośrednie i wąskie przekroje kanalików, może nie usunąć zanieczyszczeń i opiłków z wnętrza skrapalacza. W tym przypadku, aby mieć pewność, że opiłki ze starego skraplacza nie dostaną się do układu ponownie, należy profilaktycznie zamontować nowy skraplacz klimatyzacji. Zastosowanie po zatarciu sprężarki klimatyzacji starego skraplacza równoległego może spowodować przedostanie się do układu opiłków, przez co może dojść do zablokowania się zaworu rozprężnego lub dyszy rozprężnej a także uszkodzeń nowej sprężarki.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty