Dział: Przewody zapłonowe - Jeździsz na gazie, a co z przewodami zapłonowymi?

Redakcja
Patronat działu: Janmor
Patronat działu: Janmor
Patronat: Janmor. Po montażu instalacji LPG mechanik zalecił wymianę zużytych przewodów zapłonowych na nowe, „do LPG”. Czy kosztem lepszej „odporności na gaz” nie pogorszy się praca nowoczesnego układu zapłonowego?
Patronat działu: Janmor
Patronat działu: Janmor

Dział: Przewody zapłonowe
Patronat: Janmor

TOMASZ CHROMIŃSKI, ekspert firmy Janmor, wiodącego na świecie producenta przewodów zapłonowych: Silniki wyposażone w instalację LPG wymagają najwyższej jakości przewodów zapłonowych. Środowisko spalania mieszanki gazowej utrudnia bowiem przeskok iskry, który przy spalaniu benzyny jest dużo łatwiejszy. Takie warunki są dodatkowym obciążeniem dla świec, przewodów zapłonowych oraz cewek.

W instalacjach pierwszej i drugiej generacji (mieszalnikowych), jakość przewodów

Przewody, te z linii ProLine, wykonywane są w dwóch technikach – w oparciu o rdzeń miedziany oraz rdzeń wire wound. Fot: Janmor
Przewody, te z linii ProLine, wykonywane są w dwóch technikach – w oparciu o rdzeń miedziany oraz rdzeń wire wound. Fot: Janmor

zapłonowych odgrywa kluczową rolę, ponieważ sprawne przewody istotnie redukują ryzyko wystrzałów LPG w kolektorze ssącym. Trzeba jednocześnie zaznaczyć, że nawet najlepsze przewody zapłonowe nie zagwarantują bezproblemowej eksploatacji samochodu, jeśli w silniku pozostaną stare, zużyte świece zapłonowe. 

W instalacjach trzeciej i czwartej generacji (wtrysk LPG), kiepski stan przewodów zapłonowych nie niesie za sobą ryzyka wystrzałów LPG, ale może przekładać się na nierównomierną pracę silnika lub automatyczne przełączanie układu zasilania z LPG na benzynę.

Najlepiej sprawdzają się przewody zapłonowe, których budowa odzwierciedla wykonanie przewodów stosowanych na pierwszy montaż. Fot: Janmor
Najlepiej sprawdzają się przewody zapłonowe, których budowa odzwierciedla wykonanie przewodów stosowanych na pierwszy montaż. Fot: Janmor

Niezależnie od rodzaju zastosowanej instalacji LPG, najlepszym wyborem w kwestii przewodów zapłonowych będą te produkty, których budowa w pełni odzwierciedla wykonanie przewodów stosowanych na pierwszy montaż.

Dla przykładu, nasze przewody, te z linii ProLine, wykonywane są w dwóch technikach – w oparciu o rdzeń miedziany oraz rdzeń „Wire Wound”. Pozwala to jeszcze lepiej dopasować przewody do konkretnego silnika, tak, aby idealnie zastępowały przewody oryginalne. Mechanik lub kierowca nie musi zawracać sobie głowy zgłębianiem specyfikacji technicznych i zastanawianiem się, które przewody w danym wypadku będą lepsze. Wystarczy skorzystać z naszego katalogu i na jego podstawie dobrać przewody do samochodu. Przyporządkowanie odpowiednich referencji poszczególnym markom i modelom samochodów uwzględnia nie tylko podstawowe parametry takie jak np. długość i rodzaj terminali (końcówek), ale także wewnętrzną budowę”.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty