Dział: Przewody zapłonowe
Patronat: Janmor
Nie wszyscy kierowcy, także ci doświadczeni, wiedzą, że przewody zapłonowe należą do tej grupy części serwisowych, które podobnie jak olej czy klocki hamulcowe ulegają zużyciu eksploatacyjnemu. Zwykle zaleca się wymianę przewodów co 30 - 50 tys. km. Niewłaściwa eksploatacja, jak choćby rzadka wymiana świec zapłonowych, może przyśpieszać zużycie przewodów. Zaleca się, aby trzecia wymiana świec zapłonowych była połączona z wymianą przewodów zapłonowych.
Częstą przyczyną awarii przewodów zapłonowych są przebicia, szczególnie
widoczne w tańszych konstrukcjach przewodów wykonanych z popularnego tworzywa EPDM lub innych elastomerów. Niebezpieczeństwo, że izolacja kabla zawiedzie jest dodatkowo potęgowane przez fakt, iż przez przewód płynie prąd o bardzo wysokim napięciu. Ma on tę właściwość, że intensywnie szuka sobie takiej drogi, na której napotka najmniejszy opór. Minimalne nawet pękniecie w materiale izolacji spowodowane np. uszkodzeniem mechanicznym lub procesami starzeniowymi, grozi więc powstaniem przebicia. Nawet niewielkie pęknięcie izolacji może kwalifikować do wymiany cały komplet przewodów, bo pamiętajmy że zawsze wymieniamy je wszystkie. Rzadkością są za to przypadki awarie będące pochodną rdzenia przewodu
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?