Niemcy nie ograniczyli się jedynie do zastąpienia jednostki spalinowej motorem elektrycznym. Całkowicie przebudowany został również układ napędowy pojazdu. Zarówno przednia, jak i tylna oś auta zostały wyposażone w mechanizm różnicowy z elektroniczną blokadą. Dzięki temu, każde z kół może obracać się z inną prędkością. Zdaniem twórców tego pojazdu, wpływa to nie tylko na poprawę właściwości terenowych Octavii, lecz także znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa.
Co więcej, każda z osi współpracuje z oddzielnym silnikiem, których łączna moc wynosi aż 285 KM. Pozwala to na rozpędzenie ważącego 1,9 tony kombi od 0 do 100 km/h w
czasie 8,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 150 km/h.
Największą zaletą układu napędowego ACTIVeDRIVE jest brak takich elementów, jak np. wał napędowy, co przekłada się na mniejsze straty energii oraz niższe zużycie paliwa. Według firmy Schaeffler, system ten z powodzeniem mógłby zostać wykorzystany w przyszłych hybrydach o napędzie 4x4, a nie tylko w pojazdach o napędzie wyłącznie elektrycznym.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?