Zadanie nie było łatwe. F12 berlinetta to najmocniejszy w historii model Ferrari wyposażonym w silnik V12 o mocy 740 KM. Z tego
powodu inżynierowie Michelina musieli wesprzeć się najnowszymi technologiami. Zapożyczono je ze słynnych 24 godzinnych wyścigów w Le Mans. Tak powstała opona Michelin Pilot Super Sport, której rozmiar montowany we włoskim aucie wynosić będzie 255/35 ZR 20 na przód i 315/35 ZR 20 na tył.
W oponie zastosowano takie technologie jak: opasanie Twaron®, Variable Contact Patch 2.02 oraz bieżnik Tri-Compound i Bi-Compound. Ta pierwsza gwarantuje stabilność opony przy dużych prędkościach. Aby to uczynić zastosowano włókno aramidowe o wysokiej gęstości, które jest niezwykle odporne na rozciąganie oraz pięciokrotnie bardziej wytrzymałe od próbki stali o tej samej masie. Techonologia Variable Contact Patch 2.02 odpowiada za zachowanie kształtu powierzchni opony w części stykającej się z podłożem, która w normalnej oponie zmienia się na zakrętach. Dzięki tej nowości obszar gumy mający kontakt z nawierzchnią pozostaje taki sam. Ostatnią nowinką jest specjalny bieżnik (Tri – Compound i Bi-Compound) składający się z różnych rodzajów mieszanki gumy po jego lewej i prawej stronie. Strona wewnętrzna bieżnika wykonana jest z elastomeru najnowszej generacji, który charakteryzuje się duża przyczepnością. Pozwala to oponie „rozcinać” film wodny i zapewnia przyleganie nawet na nierównościach. Na stronie zewnętrznej zastosowano elastomer zapewniający większą wytrzymałość.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?