Ford Fiesta ST od 73,5 tys. zł

(red) źródło: mototarget.pl
Ford rozpoczął oficjalną sprzedaż Fiesty ST - najmocniejszej wersji hatchbacka segmentu B w historii tego producenta. Ceny tego sportowego modelu zaczynają się od 73,5 tys. zł.
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Auto zostało opracowane przez zespół Ford Team RS, czyli europejski oddział grupy Global Performance Vehicle, wchodzącej w skład struktur Ford Motor Company. Fiesta ST jest wyposażona w silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1.6-litra i mocy 182 KM. Dodatkowo, jednostka ta generuje 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wartości te pozwalają osiągnąć pierwsze 100 km/h w czasie 6,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.

Zespół Ford Team RS dostroił układ napędowy, zawieszenie oraz układy kierowniczy i hamulcowy pod kątem osiągów, wprowadzając jednocześnie elementy dostępne do tej pory wyłącznie w większych samochodach sportowych, jak na przykład zmodyfikowany układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach, układ elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy, sześciobiegową przekładnię manualną oraz tylne hamulce tarczowe.

Według producenta średnie zużycie paliwa wynosi 5,9 litra na 100 km, a emisja CO2 utrzymuje sie na poziomie 138 g/km - oznacza to 20-procentową redukcję emisji dwutlenku węgla w porównaniu z Fordem Fiesta ST poprzedniej generacji wyposażonym w jednostkę 2-litrową, mimo zwiększenia mocy silnika w nowym modelu o 20 procent.

Z zewnątrz, Fiesta ST odznacza się dużą, trapezoidalną osłoną chłodnicy w kształcie plastra miodu, a także tylnym dyfuzorem. We wnętrzu stworzonym w oparciu o wyraziste kontrasty znalazły się takie elementy, jak fotele Recaro oraz system Sound Symposer, który kieruje dźwięk silnika wprost do kabiny pasażerskiej, aby uczynić sportowe brzmienie jednostki napędowej integralną częścią wrażeń z jazdy.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Podczas pokonywania zakrętów układ eTVC przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, aby poprawić przyczepność i zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy. Nowe oprogramowanie zastosowane w Fordzie Fiesta ST odpowiednio steruje zachowaniem pojazdu w odpowiedzi na ruchy kierownicy podczas przyspieszania i hamowania. Z kolei układ ESC może pracować w trzech trybach: w pełni aktywnym, częściowo uśpionym i w pełni dezaktywowanym.

Producent zastosował również zmodyfikowaną zwrotnicę osi przedniej, tylną belkę skrętną o zwiększonej sztywności przechyłowej oraz specjalnie zestrojone sprężyny i amortyzatory w przednim i tylnym zawieszeniu. Zawieszenie zostało także obniżone o 15 mm.

Elektryczny układ wspomagania kierownicy o bardziej bezpośrednim przełożeniu wynoszącym 13,69:1 został wyposażony w krótsze ramię zwrotnicy osi przedniej, co zapewnia szybkie i precyzyjne reakcje. W Fordzie Fiesta ST debiutują również tylne hamulce tarczowe, a całość uzupełnia większa pompa główna, która zwiększa sprawność układu.

Podstawowa wersja Fiesty ST to wydatek 73 500 zł. Płacąc dodatkowe 4,5 tys. zł, klienci otrzymają automatyczną klimatyzację, półskórzane fotele, kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 4,2-cala, a także zestaw multimedialny Sony.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty