Przypomnijmy, że na początku 2013 roku zostało podpisane porozumienie, na mocy którego Ford i Daimler będą pracowały nad własnymi ogniwami paliwowymi. Dzięki temu, koszty budowy takich układów napędowych zostaną zredukowane.
Ostatnio jednak, współpraca obu koncernów wykroczyła poza technologie związane z ogniwami paliwowymi. Ford udostępnił Mercedesowi technologię wykorzystywaną do budowy 1-litrowego silnika EcoBoost, podczas gdy Daimler przedstawił Fordowi aspekty związane z powstawaniem jednostek wysokoprężnych, stosowanych przez niemieckiego producenta.
Z punktu widzenia Daimlera, wiedza na temat silników 3-cylindrowych jest niezwykle istotna. Od dłuższego czasu inżynierowie tego producenta pracują nad podobną jednostką, która miałaby zostać wykorzystana już w kolejnej generacji Smarta ForTwo. Szczegóły nie są jednak znane.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?