Chińska firma wraz z bułgarskim Litex Motors mają zamiar zainwestować w fabrykę aż 58 mln euro, tworząc przy tym 2 tys. miejsc pracy. Jak do tej pory, inwestycja pochłonęła jedynie połowę środków, a w grudniu 2011 roku fabrykę opuścił pierwszy model testowy.
**CZYTAJ TAKŻE
Great Wall zaatakuje Europę**
Samochody wytwarzane są z części oraz podzespołów, które dostarczane są bezpośrednio z Chin. Fabryka wytwarzać będzie pojazdy z myślą o rynku bułgarskim, rumuńskim i tureckim. W obecnym roku, planowane jest wyprodukowanie 4 tys. aut.
W wywiadzie dla publicznego radia, dyrektor marketingu Iwo Dekow przyznał, że produkcję można rozszerzyć w zależności od rozwoju rynku krajowego i zainteresowania samochodami Great Wall w państwach unijnych oraz w sąsiedniej Turcji. Według obliczeń producenta, przy planowanym 2-tysięcznym zatrudnieniu fabryka wytwarzać będzie 50 tys. samochodów, a przy 5-tysięcznym do 71 tys.
W Bułgarii powstawać będą modele Voleex C30 oraz C30R, w cenie ok. 8 tys. euro. W późniejszym terminie, planowana jest produkcja modelu terenowego Hover 6, kosztującego 22 tys. euro. Samochody montowane w Łoweczu będą oznakowane jako "wyprodukowane w UE".
Źródło: onet.pl
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?