Honda CR-Z Mugen w sprzedaży od 2012 roku

(pp) źródło: auto express
Fot. Mugen
Fot. Mugen
Prototyp Hondy CR-Z w wersji Mugen miał swoją premierę podczas tegorocznego festiwalu prędkości w Goodwood. Auto spotkało się z ciepłym przyjęciem ze strony publiczności, dlatego też Japończycy podjęli decyzję o seryjnej produkcji tego modelu.
Fot. Mugen
Fot. Mugen

Oferowana od 2010 roku Honda CR-Z od samego początku dostępna była wyłącznie jako hybryda jednostki benzynowej o pojemności 1.5-litra oraz niewielkiego silnika elektrycznego. Łączna moc tego układu wynosi 124 KM, co w połączeniu ze stosunkowo dużą masą (1170 kg) przekłada się na przeciętne osiągi. Jednak zmodyfikowana wersja Mugen zrywa z tym wizerunkiem.

**CZYTAJ TAKŻE

Honda CR-Z Racer podczas 24h Le Mans 2011 [GALERIA]Honda CR-Z do serwisu

**

CR-Z Mugen powstaje w kooperacji brytyjskiego oddziału Hondy oraz "nadwornego" tunera, firmy Mugen Euro. Ta hybryda została wyposażona w zmodyfikowaną, doładowaną jednostkę benzynową i-VTEC o pojemności 1.5-litra oraz system IMA. Mugen odchudził także nadwozie o 50 kg, wprowadził zmiany w zawieszeniu i układzie hamulcowym, a także zastosował obręcze aluminiowe ze sportowymi oponami.

Moc układu wzrosła do 178 KM, dzięki czemu sprint do "setki" zajmuje zaledwie 6,1 sekundy. Kompaktowe coupe Hondy jest w stanie rozpędzić się maksymalnie do 210 km/h.

Pierwsze egzemplarze CR-Z Mugen trafią do sprzedaży na rynku brytyjskim w lutym 2012 roku. Cztery miesiące później auto będzie oferowane w pozostałych państwach europejskich. Ceny tego pojazdu mają się rozpoczynać od 23 tysięcy funtów (ok. 120 tys. zł).

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty