RN22e jest częścią nowej generacji jedzących prototypów „RN” firmy Hyundai. To następstwo projektu „RM”, który rozpoczął się w 2012 roku. To właśnie w „laboratoriach na kołach” (ang. rolling lab) testowane są i weryfikowane wysokowydajne rozwiązania techniczne zaczerpnięte ze sportów samochodowych, takich jak WRC, WTCR i ETCR – zanim zostaną one wykorzystane w masowo produkowanych modelach N. Stanowią one dla Hyundaia krok milowy w wykorzystaniu zaawansowanych technologii o wysokiej wydajności w masowej produkcji.
Nowy model RN22e opiera się na konstrukcji E-GMP (Electric-Global Modular Platform) firmy Hyundai Motor Group. E-GMP to zaawansowana platforma, która zapewni m.in. ultraszybkie ładowanie, dzięki instalacji 800 V i technologię odłączania napędu przedniej osi. RN22e jest również wyposażony w wiele rozwiązań z poprzednich projektów RM. Te czynniki sprawiły, że RN22e stało się pierwszym „laboratorium” marki wyposażonym w napęd na wszystkie koła, wykorzystujący silnik elektryczny z przodu i z tyłu.
Maksymalna moc przedniego silnika elektrycznego to 218 KM, a tylnego – 367 KM, co daje łącznie 585 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 740 Nm.
RN22e jest opakowany w opływową karoserię opartą na modelu IONIQ 6/. Dzięki zakrzywionemu profilowi i starannie dopracowanym kształtom, IONIQ 6 oferuje najniższy w historii Hyundaia współczynnik oporu powietrza, który wynosi 0,21.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?