Celem tego rozporządzenia jest poprawa bezpieczeństwa drogowego i ochrona środowiska. Jest aktem wykonawczym do nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, która wdraża dyrektywę Parlamentu Europejskiego w kwestii drogowej kontroli technicznej pojazdów wykonujących przewóz drogowy rzeczy i osób, w tym system drogowych kontroli technicznych, procedury kontrolne oraz współpraca i wymiana informacji między państwami członkowskimi UE.
W projekcie rozporządzenia zapisano, że kontrole mają dotyczyć pojazdów wykonujących przewóz osób powyżej 9 osób łącznie z kierowcą, a także pojazdów do przewozu ładunków o maksymalnej masie całkowitą powyżej 3,5 t.
Kontrole będą też dotyczyć przyczep o maksymalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz ciągników kołowych użytkowanych do komercyjnego transportu towarów. Chodzi o pojazdy, w których maksymalna prędkość konstrukcyjna przekracza 40 km/h.
Projekt rozporządzenia określa program szkolenia dla kontrolerów przeprowadzających szczegółowych drogowe kontrole techniczne, warsztatów przeprowadzających szczegółowe drogowe kontrole techniczne, a także odpowiednie wzory dokumentów.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?