Pomiary zużycia paliwa zostały przeprowadzone w warunkach laboratoryjnych, na hamowni, dającej dokładne odczyty Zaznaczono, że wyniki polegają na analizie ilości i składu spalin, a nie np. tankowaniu „pod korek”. W autach elektrycznych wzięto pod uwagę straty przy ładowaniu, a więc energię, za którą rzeczywiście płacą kierowcy.
Jakie założenia przyjęto? Tylko dwuprocentowa rozbieżność uznawana jest za dokładne wskazanie, pięcioprocentowa – za obarczone niewielkim błędem.
Badanie wykazało, że błędy dotyczą aut na prąd. W przypadku aut z silnikami spalinowymi, komputery prawie zawsze pokazują wyniki wyższe niż w rzeczywistości
Test komputerów pokładowych ADAC – modele zaniżające zużycie paliwa
Zobacz także: Peugeot 308 w odmianie kombi
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?