Litera "g" w nazwie to skrót od wyrazu gas. Audi A3 g-tron jest bowiem zasilane nie tylko benzyną, lecz także gazem ziemnym CNG. Kolejną innowacją jest możliwość zastosowania tzw. e-gazu. Jest on wytwarzany w nowych zakładach niemieckiego producenta w Werlte. Audi podaje, że paliwo to jest całkowicie neutralne dla środowiska i nie emituje dwutlenku węgla.
Poza zbiornikiem na benzynę, A3 g-tron posiada pod podłogą bagażnika dwa dodatkowe zbiorniki na każdy z rodzajów gazu. Oba są w stanie zmieścić po 7 kg tego paliwa. Jego zużycie szacowane jest na 3,5 kg/100 km. Oznacza to, że zasięg A3 g-tron na paliwie gazowym wynosi maksymalnie 400 kilometrów.
Po jego wyczerpaniu, 1.4-litrowy silnik TFSI o mocy 110 KM można przełączyć na spalanie benzyny. Wówczas, zasięg wzrasta o kolejne 900 km. Zdaniem producenta, A3 g-tron przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 11 sekund.
Decyzja w sprawie seryjnej produkcji nie została jeszcze podjęta. Audi planuje zbudować 1500 egzemplarzy A3 g-tron, które będą służyły jako modele testowe. Jeśli próby zakończą się pomyślnie, wówczas auto będzie miało duże szanse, by trafić do salonów sprzedaży.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?