Mazda 121 w limitowanej edycji „Goldy”. Co ma wspólnego ze słodyczami Haribo?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Wersja Goldy była modelem z miękkim, odsuwanym dachem, który pozwalał kierowcom wygrzewać się w słońcu w ciepłe dni. Podstawowa edycja Mazdy 121 była również dostępna z twardym dachem.
Wersja Goldy była modelem z miękkim, odsuwanym dachem, który pozwalał kierowcom wygrzewać się w słońcu w ciepłe dni. Podstawowa edycja Mazdy 121 była również dostępna z twardym dachem. Mazda
Niewiele osób wie o partnerstwie między japońskim producentem samochodów a niemiecką firmą produkującą słodycze Haribo. Współpraca podjęta na początku lat 90. z producentem popularnych na świecie żelkowych misiów zaowocowała powstaniem edycji specjalnej Mazda 121 „Goldy”.

Edycja limitowana: Goldy

Limitowana wersja Mazdy 121 „Goldy”, stworzona we współpracy z Haribo, była specjalną serią zaledwie 1000 egzemplarzy, przeznaczonych wyłącznie na rynek niemiecki, austriacki i szwajcarski. Motyw przewodni samochodów opierał się na słynnych żelkach Haribo w kształcie misiów, dlatego zostały one pomalowane na jasny, „złotożółty” kolor. „Goldy” posiadały specjalne wyposażenie, stworzone przez Hofele Design - firmę znaną z tuningu luksusowych niemieckich samochodów, tym kierownicę Momo ze złotym misiem Haribo na piaście, tylną szybę z przyciemnieniem z kolorowym wzorem gumowego misia i zestaw kołpaków na koła oczywiście z misiem Haribo. To jednak nie wszystko, ponieważ każdy egzemplarz Goldy był wyposażony w aż 100 torebek żelków Haribo Gold Bears oraz dużego, pluszowego misia.

W ramach promocji samochodu, Mazda 121 „Goldy” była nagrodą w loterii zorganizowanej przez Haribo w pod hasłem „Wygraj złoto z Haribo: Mazda 121. Złoty Niedźwiedź Haribo rusza po Mazdę 121”.

Mazda 121: Bąbelkowy samochód

Wersja Goldy była modelem z miękkim, odsuwanym dachem, który pozwalał kierowcom wygrzewać się w słońcu w ciepłe dni. Podstawowa edycja Mazdy 121 była również dostępna z twardym dachem. Model został wprowadzony na rynek w 1991 roku, a na rodzimym rynku japońskim był znany jako Autozam Revue. Dzięki niewielkim rozmiarom i oryginalnemu projektowi nadwozia szybko zyskał bardzo pozytywne recenzje i stał się hitem. Model zyskał przydomki, z których jednym z najbardziej rozpowszechnionych był „bąbelkowy samochód” – Bubble Car.

Zaokrąglona i kompaktowa konstrukcja nadwozia Mazdy 121 oferowała wyjątkowe poczucie przestronności dzięki kopulastemu dachowi. Wrażenie to było jeszcze większe w połączeniu z opcjonalnym przesuwanym dachem, który zapewniał dodatkowy wymiar otwartości dla wszystkich czworga pasażerów. W szczególności, płócienny dach - z nadrukiem gumowego misia lub bez – mógł być obsługiwany w wielu konfiguracjach, umożliwiając otwieranie od przodu do tyłu, od tyłu do przodu i jednocześnie w obu kierunkach.

Zarówno „Goldy”, jak i standardowa wersja modelu były wyposażone w czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra, generujący 53 kW/72 KM, co pozwalało osiągnąć prędkość maksymalną 155 km/h i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 11,4 s.

Chociaż Mazda 121 „Goldy” może nie być pierwszym samochodem, który przychodzi na myśl, gdy rozważamy historyczne modele Mazdy, jest to ważny pojazd w historii marki. Obecnie Mazda prezentuje jeden z egzemplarzy Goldy w Mazda Classic Automobile Museum Frey w Augsburgu w Niemczech. W 2022 r. hojna niemiecka para z Nadrenii Północnej-Westfalii podarowała samochód, który wygrała w specjalnej loterii organizowanej przez Haribo. Tak więc ta słodka współpraca między Mazdą a światem żelkowych misiów zostanie zapamiętana przez kolejne pokolenia.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty