To jedyny silnik Diesla dostępny z Mazdą 5. Zastąpił dwulitrową jednostkę, znaną z poprzedniej generacji rodzinnego vana z Japonii.
Silnik 1,6 l jest mniejszy od poprzednika, ma blok wykonany ze stopu aluminium i rozrząd z ośmioma zaworami oraz pojedynczym wałkiem (SOHC). Połączony jest z niewielką, lekką skrzynią biegów. Dzięki temu układ napędowy Mazdy 5 1.6 Diesel jest o 120 kg lżejszy niż w poprzednim modelu. Przyczynia się to do znaczącego obniżenia zużycia paliwa.
Inżynierowie dopracowali części mechaniczne rozrządu, obniżając tarcie między nimi i zastosowali wysoce wydajne wtryskiwacze, co zapewnia wyjątkową efektywność spalania. W rezultacie Mazda5 1,6 l Diesel rozwija moc o 5 KM większą niż poprzednia wersja 2,0 Diesel, równocześnie zużywając o 14,8 procent mniej paliwa.
Turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT) pozwala silnikowi uzyskać maksymalny moment obrotowy 270 Nm dostępny w szerszym zakresie obrotów (między 1750 i 2500 obr/min), co ułatwia jazdę na co dzień. Maksymalna moc 85 kW/115 KM przy niskich 3600 obr/min pozwala na dynamiczną i komfortową jazdę. Mazda 5 osiąga prędkość maksymalną 180 km/h na szóstym biegu.
Nowy silnik Mazdy 5 wyposażono w bezobsługowy układ filtra cząstek stałych (DPF). Jednostka 1,6 l korzysta z katalizatora utleniającego, aby podwyższyć temperaturę spalin i zwiększyć dopalanie cząstek.
Ceny samochodu Mazda 5 z silnikiem Diesla zaczynają się od 98 700 zł.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?