Mazda. To już 15 lat w Polsce. Jak to wszystko się zaczęło?

Ryszard M. Perczak
Do liderujących początkowo, jeśli chodzi o popularność w naszym kraju Mazd 2 i 6 dołączył szybko model 3, a w ostatnich latach przede wszystkim SUV CX-5. To ten właśnie model w ostatnich latach jest u nas najchętniej wybierany spośród wszystkich dostępnych w Polsce Mazd. Ale co ciekawe wciąż bardzo popularne są „szóstki” oraz wprowadzona na polski rynek zaledwie kilka miesięcy temu Mazda CX-60.
Do liderujących początkowo, jeśli chodzi o popularność w naszym kraju Mazd 2 i 6 dołączył szybko model 3, a w ostatnich latach przede wszystkim SUV CX-5. To ten właśnie model w ostatnich latach jest u nas najchętniej wybierany spośród wszystkich dostępnych w Polsce Mazd. Ale co ciekawe wciąż bardzo popularne są „szóstki” oraz wprowadzona na polski rynek zaledwie kilka miesięcy temu Mazda CX-60. Ryszard M. Perczak
Mazda oficjalnie na polskim rynku zaistniała jako jedna z ostatnich w grupie znanych marek samochodowych. Kiedy powstała w roku 2008 spółka Mazda Motor Poland zaczęła autoryzować działalność nowych salonów sprzedaży oraz stacji serwisowych przedstawicielstwo Toyoty świętowało już kilkanaście lat obecności w Polsce, podobnie jak Nissan czy Volvo. Wcześniej oczywiście nową Mazdę można było u nas kupić, ale zajmowali się tym albo subdilerzy firm z Niemiec albo prywatni importerzy. Podobnie było ze stacjami obsługi.

Dobrze im z Mazdą

Pierwsze autoryzowane salony w roku 2008 powstały w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. Co ciekawe większość firm, które tworzą w Polsce obecną sieć autoryzowanych stacji dilerskich jest z Mazdą od początku. Dziś ta popularna japońska marka jest obecna praktycznie we wszystkich większych ośrodkach miejskich. O tym, że polscy kierowcy czekali na pojawienie się autoryzowanych salonów Mazdy najlepiej świadczy fakt, że już w pierwszym, jeszcze niepełnym roku istnienia Mazdy Motor Poland sprzedano niemal 1700 nowych aut. W początkowym okresie największą popularnością cieszyły się modele 6 i 2, ale bardzo szybko okazało się, że pożądane są także „trójki” i SUV-y oznaczone skrótem CX.

Rosnąca liczba autoryzowanych dilerów sprzyja wzrostowi sprzedaży. Do tego roku, gdy Mazda w Polsce świętuje 15 rocznicę oficjalnego istnienia łącznie przez sieć MMP sprzedano ponad 110 tysięcy nowych samochodów. Tylko w zeszłym roku było to dokładnie 7218 aut.

W stronę premium

Dostępność nowych Mazd z gwarancją fabryczną to tylko jeden z powodów rosnącego zainteresowania polskich kierowców modelami tej marki. Nie można nie dostrzegać również faktu atrakcyjności tych samochodów pod względem technicznym oraz ich niezawodności. Do liderujących początkowo, jeśli chodzi o popularność w naszym kraju Mazd 2 i 6 dołączył szybko model 3, a w ostatnich latach przede wszystkim SUV CX-5. To ten właśnie model w ostatnich latach jest u nas najchętniej wybierany spośród wszystkich dostępnych w Polsce Mazd. Ale co ciekawe wciąż bardzo popularne są „szóstki” oraz wprowadzona na polski rynek zaledwie kilka miesięcy temu Mazda CX-60. To aktualnie u nas największy model Mazdy. Jego wysoka (trzecie miejsce w segmencie tej wielkości SUV-ów) nie jest zaskoczeniem, gdyż o czym wielokrotnie pisaliśmy, jest to samochód pod wieloma względami bardzo dla użytkownika interesujący. Po pierwsze to duży wóz osobowy typu SUV, który znakomicie się sprawdzi jako przestronne auto rodzinne. Po drugie jest samochodem nowoczesnym oraz ma bardzo dobrze utrzymaną relacją ceny i wyposażenia. Po trzecie CX-60 to nowoczesne, oszczędne napędy, a wśród nich 6-cylindrowy turbodiesel 3,3 l o mocy 200 lub 264 KM.

Zobacz kto jeździ Mazdą

Mówiąc o Maździe w Polsce nie sposób pominąć obecności pierwszego, elektrycznego modelu MX-30 oraz jego hybrydowej odmiany MX-30, oznaczonej dodatkowo symbolem R-EV, który ostatnio zadebiutował. W jego hybrydowym napędzie silnik elektryczny współpracuje ze spalinowym silnikiem... Wankla.

Nowoczesność napędów, także tych tradycyjnych, wysoka jakość wykonania oraz bogate wyposażenie sprawiają, że Mazda coraz częściej zaczyna być postrzegana jako marka premium. Dotyczy to również standardów obsługi, które obowiązują u wszystkich autoryzowanych dilerów.

Samochody osobowe marki Mazda mają grona swoich zwolenników wśród których są znane postacie ze świata sztuki oraz dziennikarzy motoryzacyjnych, a ci ostatni na autach się znają.

W samochodach Mazdy widywani są m.in.: felietonista Jerzy Iwaszkiewicz, dziennikarz telewizyjny Grzegorz Gac, kompozytor Zbigniew Preisner, satyryk Artur Andrus, piosenkarka Małgorzata Ostrowska oraz aktorzy Sławomira Łozińska, Ireneusz Czop, Ewa Kasprzyk, Małgorzata Ostrowska, a ostatnio – Małgorzata Rozenek.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty