Mercedes SL 63 S E Performance. Hybryda o piekielnej mocy

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
SL 63 S E PERFORMANCE jest standardowo wyposażony w aktywną tylną oś skrętną. W zależności od prędkości tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub tym samym (ponad 100 km/h), co przednie.
SL 63 S E PERFORMANCE jest standardowo wyposażony w aktywną tylną oś skrętną. W zależności od prędkości tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub tym samym (ponad 100 km/h), co przednie. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG wieńczy serię SL nową odmianą SL 63 S E PERFORMANCE. 4,0-litrowy silnik V8 biturbo i elektryczna jednostka napędowa AMG wspólnie generują moc systemową 600 kW (816 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy do 1420 Nm, czyniąc nowy wariant najpotężniejszym SL-em w historii.

Wizualną wizytówką nowego topowego wariantu serii SL jest tylna partia nadwozia z klapą kryjącą gniazdo ładowania oraz podświetloną na czerwono nazwą wersji. Uwagę zwracają również rowkowane, podwójne końcówki rur wydechowych o trapezoidalnym kształcie. Z profilu na ekskluzywny napęd wskazują umieszczone na błotnikach emblematy E PERFORMANCE. Standardowo hybryda porusza się na 20-calowych wieloramiennych obręczach AMG z lekkich stopów, zoptymalizowanych pod względem aerodynamiki i lakierowanych na czarny mat, z błyszczącym akcentem. Przednie opony i felgi mają wymiary, odpowiednio, 265/40 R 20 oraz 9,5 J x 20, a tylne – 295/35 R 20 oraz 11 J x 20.

Podobnie jak w przypadku pozostałych wariantów SL-a, hybrydowa odmiana jest oferowana z licznymi lakierami i indywidualnymi elementami wyposażenia do wyboru.

Strategia działania napędu wywodzi się z hybrydowego bolidu Formuły 1 ekipy Mercedes-AMG Petronas. Podobnie jak w topowej klasie sportu motorowego maksymalny napęd jest zawsze dostępny, gdy tylko potrzebuje go kierowca.

4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG na przedniej osi w nowym SL-u 63 S E PERFORMANCE jest połączony z elektryczną jednostką napędową na tylnej osi. Umieszczony tam zespół łączy synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 150 kW (204 KM) z elektrycznie przełączaną dwubiegową przekładnią i mechanicznym dyferencjałem tylnej osi o ograniczonym poślizgu. Z tyłu, nad osią, znajduje się również lekki akumulator o wysokiej wydajności.

Ładowanie odbywa się poprzez ładowarkę pokładową prądu zmiennego (AC) o mocy 3,7 kW – na stacji ładowania, za pomocą wallboxa lub z domowego gniazdka. Baterię zaprojektowano z myślą o szybkim dostarczaniu i pobieraniu energii, a nie o jak najdłuższym zasięgu. Kierowca ma możliwość przejechania 13 km wyłącznie w trybie elektrycznym.

SL 63 S E PERFORMANCE jest również standardowo wyposażony w aktywną tylną oś skrętną. W zależności od prędkości tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub tym samym (ponad 100 km/h), co przednie.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty