Mercedes-AMG GLE 53 jako hybryda plug-in. Ile ma mocy?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Za napęd odpowiada rzędowy, sześciocylindrowy silnik turbo o pojemności 3,0 litrów, wspomagany jednostką elektryczną.
Za napęd odpowiada rzędowy, sześciocylindrowy silnik turbo o pojemności 3,0 litrów, wspomagany jednostką elektryczną. Mercedes-AMG
Mercedes-AMG uzupełnia swoje portfolio o hybrydę plug-in. Oto nowy Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+, dostępny jako SUV oraz Coupé.

Nowy Mercedes-AMG 53 HYBRID 4MATIC+ przejmuje liczne zmiany w zakresie designu i wyposażenia wprowadzone w pozostałych odmianach GLE oferowanych od wiosny 2023 r. Ponadto najnowszą hybrydę plug-in można rozpoznać po specyficznych elementach stylistycznych na zewnątrz i wewnątrz. Dolna przednia osłona zapewnia dopływ powietrza do dodatkowej chłodnicy, a na zelektryfikowany napęd wskazują emblematy na błotnikach.

Za napęd odpowiada rzędowy, sześciocylindrowy silnik turbo o pojemności 3,0 litrów. Na potrzeby zastosowania w hybrydzie plug-in jednostka została ponownie gruntownie zmodyfikowana – obecnie wytwarza moc 330 kW (449 KM), o 10 kW (14 KM) wyższą niż wcześniej.

Rzędowy, sześciocylindrowy silnik współpracuje z jednostką elektryczną z magnesami trwałymi o mocy 100 kW (136 KM), akumulatorem trakcyjnym o pojemności 31,2 kWh i w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Maksymalny moment obrotowy motoru elektrycznego, wynoszący 440 Nm, jest dostępny niemal od zerowych obrotów, co zapewnia wysoką dynamikę nawet przy ruszaniu.

Moc systemowa 400 kW (544 KM) i systemowy moment obrotowy 750 Nm zapewniają imponujące właściwości jezdne: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,7 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, a w trybie elektrycznym można osiągnąć do 140 km/h. Przy zasięgu w trybie elektrycznym wynoszącym 80-86 km (SUV) i 82-87 km (Coupé) – dane dla cyklu mieszanego WLTP – większość codziennych dystansów można pokonywać bez potrzeby angażowania silnika spalinowego. Na pokładzie znajduje się ładowarka prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW. Dodatkowo, na życzenie, dostępna jest szybka ładowarka prądu stałego (DC) o mocy 60 kW. Dzięki temu akumulator można naładować od 10% do 80% w ciągu zaledwie 20 minut.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty