Triumfator imprezy – jadący na oponach Michelin Sébastien Loeb (Citroen Total Abu Dhabi WRT) – tak skomentował tegoroczne zmagania z pogodą: – Najtrudniejszą kwestią nie był dobór opon, ale opracowanie odpowiedniej strategii związanej z ich ograniczoną liczbą, jaka przysługiwała nam podczas rajdu. To było bardzo ciężkie zadanie. A było ono tym trudniejsze, że każdy kierowca miał do dyspozycji maksymalnie 20 opon wyposażonych w kolce, co na trasach zdominowanych przez lód i mocno ubity śnieg było dużym wyzwaniem.
Opinię zwycięzcy rajdu potwierdzają również Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport oraz Yves Matton, dyrektor Citroen Racing. – Od samego początku zwracaliśmy naszym kierowcom uwagę, aby dbali o swoje opony w szczególności na odcinkach asfaltowych. Już na starcie wiedzieliśmy, że będzie to kluczowy czynnik decydujący o zwycięstwie – wyjaśnia Jost Capito.
– Warunki panujące na drodze zadecydowały, że ogromne znaczenie miała strategia będąca odpowiedzią na niedostateczną liczbę opon ze „świeżymi” kolcami potrzebnymi do rywalizacji na każdym etapie rajdu – dodaje Yves Matton.
– Od wielu lat nie mieliśmy takiego rozpoczęcia cyklu WRC. Chciałbym bardzo podziękować Sébastienowi Loebowi i całemu teamowi Citroen za ich zwycięstwo. Ich osiągnięcia były bezpośrednio powiązane z wszechstronnością opon, które ze względu na zmienne i wyjątkowo trudne warunki przeszły podczas rajdu ciężki test – komentuje Serge Grisin, z departamentu sportów motorowych Michelin.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?