MotoGP: Dwie Hondy na podium w Katarze

(ip)
Casey Stoner, Fot: Honda Poland
Casey Stoner, Fot: Honda Poland
Koledzy z ekipy Repsol Honda, broniący tytułu Australijczyk Casey Stoner i Hiszpan Dani Pedrosa, na podium ukończyli pierwszy wyścig tegorocznej edycji motocyklowych MŚ MotoGP, Grand Prix Kataru.

26-letni Stoner, który po mistrzostwo sięgnął rok temu wygrywając 10 z 17

Casey Stoner, Fot: Honda Poland
Casey Stoner, Fot: Honda Poland

wyścigów i 16 razy stając na podium, dominował także podczas treningów przed Grand Prix Kataru. Dosiadając nowego modelu RC213V o pojemności 1000ccm, Australijczyk prowadził przez 18 z 22 okrążeń rozgrywanej przy sztucznym świetle rywalizacji, jednak zdrętwienie prawego przedramienia zmusiło go do zwolnienia tempa.

Zawodnik ekipy Repsol Honda ostatecznie musiał zadowolić się trzecim miejscem po tym, jak przed metą wyprzedził go kolega z zespołu, Hiszpan Dani Pedrosa i ostateczny zwycięzca, Jorge Lorenzo. Stoner jest jednak przekonany, że upora się z problemami zdrowotnymi przed kolejnym wyścigiem, który za trzy tygodnie odbędzie się w hiszpańskim Jerez de la Frontera. Dzięki podium Australijczyka i Hiszpana, ekipa Repsol Honda objęła jednocześnie prowadzenie w klasyfikacji zespołowej.

Dani Pedrosa, Fot: Honda Poland
Dani Pedrosa, Fot: Honda Poland

„Jestem zadowolony, ponieważ po udanych testach ten weekend nie przebiegał po naszej myśli – powiedział Pedrosa. - Miałem przeziębienie i gorączkę, przewróciłem się w piątek, a kwalifikacje były katastrofą, ale mimo wszystko wywalczyłem podium, a przez chwilę miałem nawet w ręce zwycięstwo. To dobry początek sezonu.”

„Miałem motocykl i tempo, aby wygrać, ale z powodu problemu z przedramieniem musiałem zwolnić – przyznał Stoner. - Pod koniec wyścigu nie mogłem już utrzymać kierowcy w ręku i starałem się zminimalizować stratę. Z jednej strony jestem rozczarowany, ale z drugiej, jeśli chodzi o kwestie techniczne, był to bardzo obiecujący weekend.”

Sensacyjne zwycięstwo w klasie Moto2 odniósł ubiegłoroczny mistrz serii, 19-letni Hiszpan Marc Marquez, który opuścił większość przedsezonowych testów z powodu uszkodzenia wzroku, jakiego nabawił się w październiku. Dosiadając motocykla z ramą Suter i silnikiem Hondy CBR600RR, Marquez wyprzedził na mecie Włocha, Andreę Iannone oraz Hiszpana, Pola Espargaro.

Marc Marquez, Fot: Honda Poland
Marc Marquez, Fot: Honda Poland

Pierwszy w historii wyścigi nowej klasy Moto3 padł z kolei łupem 17-letniego Hiszpana, Mavericka Vinalesa, dosiadającego motocykla z silnikiem Hondy NSF250R i ramą FTR. Podobnej konstrukcji używał drugi na mecie, 16-letni Włoch Romano Fenati, dla którego Grand Prix Kataru było debiutem w MŚ. O ile w Moto3 wszyscy zawodnicy korzystają z identycznych silników z drogowego modelu Honda CBR600RR, w Moto3 rywalizuje wielu dostawców silników, podwozi i kompletnych motocykli, jednak aż 18 z 32 zawodników korzysta z rozwiązań Hondy.

Druga runda MotoGP odbędzie się za trzy tygodnie w hiszpańskim Jerez de la Frontera, a już za dwa tygodnie trzecia runda MŚ World Superbike i Supersport w holenderskim Assen, gdzie o zwycięstwa rywalizować będą zawodnicy dosiadający motocykli marki Honda CBR600RR i CBR1000RR Fireblade.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty