Najmocniejsze seryjnie produkowane Porsche w historii. Osiągi wbiją Cię w fotel

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Udoskonalony układ napędowy z nowym silnikiem na tylnej osi w porównaniu z poprzednimi modelami umożliwia między innymi uzyskanie jeszcze większej dynamiki.
Udoskonalony układ napędowy z nowym silnikiem na tylnej osi w porównaniu z poprzednimi modelami umożliwia między innymi uzyskanie jeszcze większej dynamiki. Porsche
Porsche poszerza gamę swojej w pełni elektrycznej sportowej limuzyny o warianty Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach. Ten ostatni jest w szczególności przystosowany do jazdy torowej. Na rzecz jeszcze lepszego stosunku mocy do masy pozbawiono go tylnych siedzeń. Oba warianty są w stanie dostarczyć ponad 1100 KM mocy

23 lutego 2024 r. Taycan Turbo GT z pakietem Weissach zdobył tytuł najszybszego seryjnie produkowanego samochodu elektrycznego na torze Weathertech Raceway Laguna Seca w Kalifornii. Kierowca rozwojowy Porsche, Lars Kern, pokonał tamtejsze okrążenie szybciej niż ktokolwiek wcześniej za kierownicą auta elektrycznego dopuszczonego do ruchu drogowego, uzyskując czas 1:27,87 min

Nieco wcześniej przedprodukcyjna wersja tego samego wariantu ustanowiła nowy klasowy rekord na torze Nürburgring. Również wtedy za kierownicą siedział Lars Kern, który okrążył północną pętlę w czasie 7:07,55 min. Ten oficjalny czas okrążenia jest aż o 26 sekund lepszy od wyniku Kerna w sportowej limuzynie Taycan Turbo S wyposażonej w pakiet Performance z sierpnia 2022 r. Nowy wynik stanowi aktualny rekord w kategorii seryjnych samochodów elektrycznych i sprawia, że nowy Taycan Turbo GT jest najszybszym czterodrzwiowym samochodem z dowolnym typem napędu na torze Nürburgring.

Niedawno Porsche gruntownie zmodernizowało linię modeli Taycan, podnosząc moc systemową poszczególnych wariantów. Udoskonalony układ napędowy z nowym silnikiem na tylnej osi w porównaniu z poprzednimi modelami umożliwia między innymi uzyskanie jeszcze większej dynamiki. Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach to nowe sportowe flagowe warianty, które wynoszą osiągi Taycana na jeszcze wyższy poziom. Wyposażone w mocniejszy falownik impulsowy, obydwa generują moc 580 kW. Funkcja Launch Control zwiększa moc w trybie overboost do 760 kW – lub na 2 sekundy do 815 kW.

Taycan Turbo GT potrzebuje na sprint od zera do 100 km/h zaledwie 2,3 sekundy, a w przypadku pakietu Weissach – zaledwie 2,2 sekundy. Dzięki temu jest od 0,1 do 0,2 sekundy szybszy od wariantu Taycan Turbo S. Jeszcze większa jest różnica w przyspieszeniu od 0 do 200 km/h, które zajmuje 6,6 lub 6,4 sekundy, odpowiednio dla Porsche Taycan Turbo GT bez lub z pakietem Weissach; ten drugi wynik jest aż o 1,3 sekundy lepszy niż w przypadku Turbo S.

Ceny Porsche Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach zaczynają się od 1 110 000 zł.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty