Nie poprawią bezpieczeństwa na krajowej "jedynce" w Chełmnie

gazeta.pomorska
Nie poprawią bezpieczeństwa na krajowej "jedynce" w Chełmnie
Nie poprawią bezpieczeństwa na krajowej "jedynce" w Chełmnie
Temat skrzyżowań z krajową "jedynką” wrócił podczas ostatniej sesji Rady Miasta Chełmna. Niestety, nie ma pewności, że jakieś prace zostaną w tym roku wykonane.  
Nie poprawią bezpieczeństwa na krajowej "jedynce" w Chełmnie
Nie poprawią bezpieczeństwa na krajowej "jedynce" w Chełmnie

Do tematu wrócił radny Michał Wrażeń. Przypomniał ubiegłoroczne spotkania przy  "jedynce” i protesty mieszkańców, którzy planowali nawet zablokować jezdnię, jeżeli nie zostaną zapewnieni, że w końcu ruszą tu jakieś prace mające poprawić bezpieczeństwo.

- Na początku roku miał do  Chełmna przyjechać dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w  Bydgoszczy, aby coś ustalić w  tej sprawie - mówił radny Wrażeń. - I co, był? Starostwo Powiatowe wystąpiło ze swoim stanowiskiem, a my nie możemy?

Okazało się, że spotkanie z  dyrektorem GDDKiA odbyło się w lutym.

- Dobrze, że starostwo też występuje z pismami, bo korespondencja miasta z GDDKiA trwa już od dawna - mówił radny Jan Jurczak, który uczestniczył w spotkaniu. - Nie chodzi o to, aby otrzymywać dobre odpowiedzi na piśmie, my oczekujemy na dobre rozwiązania. Byliśmy w listopadzie u  dyrektora Kowalczyka z GDDKiA. Obiecał odwiedzić Chełmno i rzeczywiście przyjechał z informacją, która nas powinna satysfakcjonować. Jeszcze w tym roku ma zostać rozwiązana sprawa skrzyżowania "jedynki” z ulicą Łunawską, czyli ten newralgiczny punkt. Nie wiemy czy będzie to rozwiązanie docelowe czy tymczasowe. W tym roku bowiem zrobią dokumentację związaną z  poprawą bezpieczeństwa na  odcinku Przechowo-Toruń.

Jan Jurczak mówił, że przejście podziemne dla pieszych  o  którym mówiło się wcześniej na  pewno nie zostanie wykonane.

- Jest zbyt kosztowne - dodał radny Jurczak. - Będzie prawdopodobnie tak, jak w Białych Błotach, lewoskręt a z czasem  również kładka.

- Lewoskręty tam nic nie dadzą - komentował radny Michał Stachewicz. - Jedynie rondo mogłoby rozwiązać sprawę. Niestety, sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu na grubno blokuje ruch na drodze. Latem, jak wyłączają światła to jest jeszcze gorzej - bardzo trudno wyjechać z Chełmna.

- Nie ja podejmuję decyzję, ważne aby jakieś rozwiązanie jak najszybciej tam wprowadzono - stwierdził radny Jurczak.

- Dyrektor zapewnił nas, że kiedy opracują projekt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to przyślą go między innymi do nas, abyśmy nanieśli swoje uwagi i to przedyskutowali - mówił burmistrz Mariusz Kędzierski.

Tomasz Okoński, starszy spec. ds. komunikacji społecznej GDDKiA studzi entuzjazm.

- Prowadzimy rozmowy z  projektantami, chcemy rozeznać się w kosztach projektu, który miałby poprawić bezpieczeństwo na tym odcinku - mówi Tomasz Okoński. -  Zastosowane mają tam zostać elementy bezpieczeństwa: przejście dla pieszych, wyspy spowalniające, znak ograniczający prędkość, lewoskręt, znak aktywny czy maszt z  fotoradarem. Chcielibyśmy to zrobić jeszcze w tym roku. Jednak jeśli koszty okażą się zbyt wysokie - to będzie to inwestycja związana z przebudową całego skrzyżowania. I wówczas trzeba będzie powalczyć o dodatkowe środki na ten cel.

I wtedy nikłe są szanse, aby w GDDKiA zdążyli z realizacją zadania jeszcze w tym roku.
Chełmnianie liczą co najmniej na kładkę i lewoskręty. Fotoradar i znak ograniczający prędkość już tam bowiem są.

- Wiele zależy od projektantów - wyjaśnia Tomasz Okoński. - Może być tak, że  zrobienie lewoskrętu wymagało będzie dostępu do gruntów, a więc ich wykupienia. A to oznacza dodatkowe koszty. Nie mamy też pewności czy kładkę będzie tam można zbudować.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty