NIK zwraca uwagę, że w naszym kraju funkcjonują lokalne i regionalne systemy, które gromadzą dane o wypadkach. Nie ma natomiast rozwiązań pozwalających na zarządzanie bezpieczeństwem ruchu drogowego na poziomie krajowym. Podkreślano, że wstępne prace nad integracją systemów rozpoczęto dopiero w marcu 2015 roku po otrzymaniu raportu Banku Światowego. Założenia do koncepcji systemu gotowe były jednak już wcześniej.
Zaznaczono, że problemem jest także wiarygodność centralnych baz danych. Raporty o bezpieczeństwie w ruchu drogowym tworzone są na podstawie Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji. Tymczasem 41% zarejestrowanych zdarzeń drogowych nie posiadało współrzędnych GPS.
Zwrócono uwagę, że wiele błędnych danych zawiera również Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców. Z opracowania wynika, że CEPiK nie posiadała aktualnych i wiarygodnych informacji o statusie praw jazdy blisko 650 tys. kierowców.
Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że w 2015 roku w 32 701 wypadkach zginęły 2 904 osoby, a prawie 40 tys. zostało rannych. W porównaniu z 20014 rokiem było o 2 269 wypadków mniej, 298 mniej ofiar śmiertelnych i 3 088 mniej rannych.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?