Nadwozie zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi w japońskim wzornictwie zasadami prostoty zwraca uwagę płynnymi konturami. Kolorystyka Akagane, w której dominują czerwonawo-miedziane odcienie, jest nawiązaniem do wykonanych z miedzi arcydzieł sztuki użytkowej. Po bliższym przyjrzeniu się modelowi IMk „japońskie DNA” można dostrzec także w innych detalach stylistycznych. Przód z motywem litery V oraz klosze tylnych lamp zespolonych kojarzą się z delikatną drewnianą kratownicą
Nissan IMk. Wnętrze
Zaprojektowane zgodnie z nowym kierunkiem stylistycznym wnętrze koncepcyjnego Nissana IMk przypomina kawiarnię lub luksusową poczekalnię. Zastosowana zamiast foteli pojedyncza kanapa zachęca do zajęcia miejsc i sprzyja relaksowi, a kierowca i pasażerowie mają wrażenie, że podróżują na unoszącej się w powietrzu chmurze. Kanapa została pokryta marszczoną tapicerką, a przytulności we wnętrzu dodaje także tapicerowane i utrzymane w pastelowych kolorach pokrycie deski rozdzielczej i drzwi.
Poza przyciskiem uruchamiania silnika i dźwignią sterowania kierunkiem jazdy na wąskiej desce rozdzielczej IMk nie ma fizycznych przełączników. Po włączeniu zasilania w kabinie IMk ukazują się elementy sterowania funkcjami komfortu, z delikatnie podświetlonymi ikonami ustawień w kolorystyce Akagane.
Ważne informacje dotyczące jazdy, w tym prędkość i wskazówki nawigacji, wyświetlane są na pryzmatycznym ekranie, który został pozbawiony ramki, przez co wygląda na zawieszony w powietrzu. Informacje, których zakres kierowca może indywidualnie skonfigurować, pojawiają się też jako hologramy. Oświetlenie wnętrza dopasowuje się do dominującego koloru treści wyświetlanej na ekranie pryzmatycznym. W czasie korzystania z ekranu dotykowego – na przykład przy przesuwaniu widoku mapy – wyświetlane są fantazyjne animacje w formie przelatującego stada ptaków. Uważne oko dostrzeże nawet subtelny wzór ptaka podpowiadający, jak korzystać z wyświetlacza. To tylko jeden ze sposobów na uatrakcyjnienie wrażeń z jazdy Nissanem IMk dzięki interaktywności i personalizacji.
Nissan IMk. Autonomiczna jazda
Koncepcyjny Nissan IMk to kolejny krok w kierunku w pełni autonomicznej jazdy. Samochód jest wyposażony w najnowocześniejsze technologie, które pomagają kierowcy w różnych sytuacjach – na drogach ekspresowych, miejskich ulicach i parkingach.
Sterowana ze smartfona i powiązana z systemem ProPILOT funkcja zdalnego parkowania umożliwia automatyczne parkowanie pojazdu już po jego opuszczeniu przez kierowcę i pasażerów. W ten sam sposób, za naciśnięciem przycisku, można przywołać samochód z parkingu.
Wśród innych godnych uwagi funkcji jest najnowsza technologia wspomagania kierowcy oparta na zaawansowanej wersji systemu ProPILOT 2.0. Poprawia ona bezpieczeństwo oraz zwiększa przyjemność prowadzenia samochodu dzięki połączeniu wsparcia jazdy autostradowej z możliwością autonomicznej jazdy jednym pasem ruchu.
Nissan jest pionierem technologii samochodów elektrycznych. Powstały 10 lat temu Nissan LEAF był pierwszym samochodem elektrycznym dla masowego odbiorcy i do dziś pozostaje liderem łącznej sprzedaży wśród samochodów z takim napędem na świecie.
W koncepcyjnym Nissanie IMk wykorzystano te doświadczenia, oferując w pełni elektryczną alternatywę dla klientów, którzy poszukują kompaktowego pojazdu do poruszania się po rozległej metropolii
Nissan IMk. Wyposażenie
Popularne kawiarnie oraz poczekalnie w firmach i budynkach użyteczności publicznej oferują gościom i klientom bezpłatne Wi-Fi. Na takie same udogodnienia w postaci najnowocześniejszych, szybko działających opcji łączności mogą liczyć osoby podróżujące Nissanem IMk.
Kierowca może połączyć się z samochodem przez smartfon, aby zweryfikować swoją tożsamość, automatycznie zastosować indywidualne ustawienia położenia fotela, oświetlenia wnętrza i klimatyzacji oraz wprowadzić trasę podróży.
Przed wyruszeniem w podróż IMk informuje kierowcę przez smartfon o optymalnym czasie wyjazdu pozwalającym na przykład uniknąć jazdy w szczycie komunikacyjnym. Po przybyciu na miejsce samochód sam się zaparkuje, sam podłączy się do domowego systemu zarządzania energią oraz zwróci nadwyżkę prądu zgromadzonego w akumulatorach do domowej sieci poprzez system współdzielenia energii Vehicle-to-Home.
W czasie jazdy kierowca i pasażerowie mogą korzystać z technologii Invisible-to-Visible (I2V). Łącząc dane z czujników na zewnątrz i wewnątrz samochodu z danymi z chmury, technologia I2V pozwala monitorować bezpośrednie otoczenie pojazdu i przewidywać zdarzenia, a nawet informować o tym, co dzieje się w miejscu zasłoniętym budynkiem czy za rogiem ulicy. Wskazówki są podawane w interaktywny „ludzki” sposób – na przykład przez awatary pojawiające się w kabinie.
Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?