Jak podaje portal Top Gear, Ford postanowił uczynić model RS globalnym produktem i w tym celu zintegrował swój amerykański i europejski oddział. Sercem pojazdu ma być nowa jednostka napędowa o pojemności 2.3-litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny, która będzie generować 320 KM.
Tak duża moc będzie przekazywana wyłącznie na przednie koła, choć największy rynkowy rywal RS'a, Volkswagen Golf R, korzysta z napędu 4x4. Dlaczego więc Ford nie zdecyduje się na podobne rozwiązanie? Powodem są koszty. Według amerykańskiego producenta, takie rozwiązanie znacząco podniosłoby cenę Focusa RS, co z kolei przełożyłoby się na mniejsze zainteresowanie tym modelem. W dalszym ciągu zatem auto będzie oferowane z przednim zawieszeniem typu RevoKnuckle, niwelującym częściowo wpływ dużej mocy na właściwości jezdne pojazdu.
Premiera nowego Focusa RS planowana jest na 2015 rok.
Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?