Nowa Astra jest oparta na przystosowanej do różnych napędów platformie EMP2 trzeciej generacji. Pojazd ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. Wzrok przyciąga stylistyka z motywem Vizor i opcjonalnym dwukolorowym nadwoziem.
**Opel Astra VI. Jakie silniki wo wyboru?
Po raz pierwszy model klasy kompaktowej z Rüsselsheim będzie dostępny z napędem elektrycznym. Opel zaoferuje nową Astrę jako hybrydę plug‑in w dwóch wersjach różniących się osiągami, a od 2023 roku także jako w pełni elektryczną Astrę‑e. Ponadto dostępne są wersje z wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnym oraz przekładniami o obniżonym tarciu wewnętrznym: sześciobiegową skrzynią manualną i ośmiobiegowym automatem. Moc poszczególnych wersji napędu wynosi od 81 kW/110 KM do 165 kW/225 KM (łączna moc systemu)
Opel Astra VI. Jakie nowe rozwiązania?
Astra potrafi „zamienić noc w dzień” — najnowsza ewolucja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED pochodzi prosto z flagowego Opla Insignii, a 168 elementów LED zapewnia miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.
Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona. Ponadto najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można nadal regulować za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.
Przednie fotele, opracowane wewnętrznie przez markę, mają atest AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemiecka Kampania na rzecz Zdrowych Pleców). Kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półautomatyczny system wspomagania Intelli-Drive 2.0 (integrujący wszystkie kamery i czujniki na pokładzie z łącznością e‑horizon) oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.
Układ kierowniczy oraz zawieszenie i podwozie — z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu — zaprojektowano z myślą o maksymalnym ograniczeniu poprzecznych przechyłów nadwozia (tłumienie ruchu wokół osi poziomej).
Opel Astra VI. Jaka wersja najpierw w sprzedaży
Zamówienia na nowego Opla Astrę można będzie składać jesienią, a pierwsi klienci odbiorą swoje pojazdy na początku 2022 r. Najpierw w sprzedaży pojawi się wersja pięciodrzwiowa ze sportową sylwetką w stylu coupé. Wkrótce potem dołączy do niej eleganckie kombi Sports Tourer. W 2023 roku Opel zaoferuje także w pełni elektryczną Astrę‑e nowej generacji.
Zobacz także: Peugeot 308 w odmianie kombi
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?