W porównaniu z obecnie oferowaną, drugą generacją, zastosowano nową płytę podłogową. Długość wzrosła niewiele, ale w związku z przeprojektowaniem nadwozia zwiększyła się ilość przestrzeni nad głowami pasażerów podróżujących z tyłu i pojemność bagażnika.
Część zmian miała też na celu poprawienie aerodynamiki, a co za tym zmniejszenie zużycia paliwa. Do konstrukcji auta zastosowano więcej lekkich materiałów, dzięki czemu hybrydowa Toyota waży mniej i mniej spala.
Napęd Priusa tworzą dwa silniki: benzynowy o pojemności 1,8 l i elektryczny. Mogą pracować razem lub oddzielnie. Podczas ruszania i jazdy z niewielką prędkością działa tylko jednostka elektryczna.
Podczas przyspieszania silniki współpracują. Przy stałych, wyższych prędkościach działa silnik benzynowy, a w razie potrzeby generator doładowuje akumulatory zasilające prądem jednostkę elektryczną. W trakcie hamowania system zamienia energię kinetyczną w elektryczną przekazując ją do akumulatorów. Gdy Prius się zatrzymuje, silnik benzynowy jest wyłączany, ale wszystkie inne systemy, w tym klimatyzacja, nie przestają pracować.
.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?