Budowa drugiej nitki obwodnicy Kielc na 23-kilometrowym odcinku od węzła w Chęcinach do węzła w Kostomłotach zaczęła się we wrześniu 2010 roku. Pierwotnie inwestycja miała się zakończyć dwa lata później. Termin realizacji przedsięwzięcia wielokrotnie przesuwano, między innymi z powodu odnalezienia starej kopalni ołowiu, co uniemożliwiło prowadzenie prac. Zadanie realizowało konsorcjum firm Mostostal Warszawa oraz Acciona Infraestructuras.
Z punktu widzenia kierowców inwestycja zakończy się w czwartek, kiedy zacznie obowiązywać docelowa organizacja ruchu. Trasa S7 zyska status dwujezdniowej drogi ekspresowej z dopuszczalną prędkością jazdy do 120 km/h.
- To zwieńczenie końcowego etapu prac. Zgodnie z pozwoleniem na użytkowanie wykonawca inwestycji poza drogą będzie prowadził prace porządkowe, między innymi nasadzenia zieleni. To nie będzie miało żadnego wpływu na ruch na obwodnicy – podkreśla Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Rozbudowa obwodnicy Kielc w ciągu drogi ekspresowej S7 to największa inwestycja drogowa w historii regionu świętokrzyskiego. Kosztowała blisko 870 milionów złotych, z czego ponad 600 wyłożyła Unia Europejska. W ramach przedsięwzięcia przebudowano węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. Ten ostatni jest największym w województwie węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg: ekspresowej S7 i krajowej 74. Węzeł komunikuje ekspresową „siódemkę" z miastem oraz Targami Kielce.
W ramach inwestycji powstało także ponad trzydzieści dużych obiektów inżynierskich, w tym 18 wiaduktów, dziewięć mostów, cztery przejścia dla pieszych. W przyszłości przy trasie powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych.
Paweł Więcek, "Echo Dnia"
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?