OMODA. Chińska marka aut już wkrótce zadebiutuje w Polsce

Paweł Piątek
OMODA jest marką premium chińskiego koncernu CHERY, skierowaną do globalnych użytkowników. Obecnie auta tej marki są dostępne m.in. w Australii, Turcji i Indonezji. W pierwszym kwartale przyszłego roku pojawią się również w Polsce i innych krajach europejskich.
OMODA jest marką premium chińskiego koncernu CHERY, skierowaną do globalnych użytkowników. Obecnie auta tej marki są dostępne m.in. w Australii, Turcji i Indonezji. W pierwszym kwartale przyszłego roku pojawią się również w Polsce i innych krajach europejskich. OMODA
OMODA jest marką premium chińskiego koncernu CHERY, skierowaną do globalnych użytkowników. Obecnie auta tej marki są dostępne m.in. w Australii, Turcji i Indonezji. W pierwszym kwartale przyszłego roku pojawią się również w Polsce i innych krajach europejskich.

Planowany przyszłoroczny debiut marki OMODA w Polsce jest częścią globalnego planu rozwoju. Celem producenta jest osiągnięcie rocznej sprzedaży na poziomie 1 400 000 egzemplarzy na rynkach zagranicznych do 2030 roku. Model OMODA 5, który ma trafić do sprzedaży w Polsce w pierwszym kwartale przyszłego roku, do końca sierpnia 2023 roku osiągnął sprzedaż zagraniczną na poziomie ponad 100 tysięcy sztuk. W ciągu najbliższych 7 lat sprzedaż ma się zwiększyć aż 14-krotnie!

Główna fabryka OMODA znajduje się w Wuhu, w chińskiej prowincji Anhui i właśnie w niej przede wszystkim są składane auta, które trafiają na rynki zagraniczne. Oprócz niej są jeszcze trzy inne fabryki w Chinach oraz sześć w innych krajach, co daje łącznie dziesięć placówek. Każda z nich ma możliwość wyprodukowania 300 000 modeli rocznie, co odpowiada jednemu modelowi zjeżdżającemu z linii montażowej co minutę.

Co więcej, fabryka w Wuhu jest jedną z najbardziej nowoczesnych fabryk na świecie i pierwszą w Azji, którą wyposażono w laboratorium pomiaru hałasu i drgań (NVH) oraz laboratorium zderzeniowe. Laboratorium NVH pozwala na testowanie nowych rozwiązań pod kątem komfortu, dzięki czemu udało się zredukować głośność silnika modeli OMODA na biegu neutralnym do 34 decybeli.

Cały proces produkcji w głównej fabryce w Wuhu jest w pełni zautomatyzowany – produkcją zajmuje się ponad 100 robotów, które odpowiadają również za kontrolę parametrów i pomiary ze 100-procentową dokładnością.

Większość nadwozia w modelach OMODA jest wykonana z aluminium, a do łączenia elementów wykorzystywana jest technologia nitowania i klejenia wywodząca się z przemysłu lotniczego. Jest to najbardziej ekologiczny sposób, który pozwala zaoszczędzić do 70 proc. energii w porównaniu z tradycyjnym spawaniem, a cały proces jest wolny od zanieczyszczeń. Co więcej, warsztat lakierniczy wykorzystuje najbardziej zaawansowany na świecie system natrysku suchej farby, z 95-procentowym współczynnikiem recyklingu powietrza i 60-procentową oszczędnością energii. Wykorzystuje również najnowszej generacji farby na bazie wody, znacznie zmniejszając zawartość LZO (lotnych związków organicznych).

W nazwie OMODA litera "O" uosabia zaskoczenie i żywiołowość, symbolizując również niezbędny element życia: Tlen. "Moda" wywodzi się od "Modern", obejmując stylowe trendy, oznaczając zrównoważony styl życia nowego pokolenia i stanowiąc przykład świadomości ekologicznej i awangardowej mody.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty