Matrycowe reflektory IntelliLux LED składają się z 16 segmentów diod LED — po 8 z każdej strony pojazdu — i automatycznie oraz nieustannie dostosowują długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. W okresie prac nad Astrą, rozmiary diod LED zmniejszały się, a ich moc rosła. Inżynierowie Opla wykorzystali te nowe zalety, umieszczając w reflektorach nowej Insignii, inspirowanych studyjnym modelem Monza Concept, dwa razy więcej segmentów diodowych (32) niż w Astrze.
Większa liczba segmentów diodowych pozwala na bardziej płynne i precyzyjne ruchy snopu światła. W rezultacie adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED w nowej Insignii generują więcej jaśniejszego światła.
Aby zwiększyć widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie Opla zaopatrzyli matrycowe reflektory IntelliLux LED nowej Insignii w dodatkową funkcję. Intensywność światła generowanego przez wewnętrzne segmenty matrycy rośnie w zależności od kąta skręcania pojazdu, co przekłada się na lepsze doświetlenie zakrętu.
Kolejną cechą poprawiającą widoczność w nowej Insignii jest oświetlenie punktowe zintegrowane z reflektorami, dzięki któremu światła drogowe uzyskują zasięg aż do 400 metrów. Gdy tylko pojazd opuści miasto, reflektory IntelliLux LED automatycznie włączają się i nieustannie dostosowują długość i kształt wiązki świetlnej do sytuacji w ruchu drogowym, takiej jak jazda w obszarze zabudowanym i poza nim, autostrada czy pokonywanie zakrętu lub łuku drogi.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?