Opel Movano. Mocniejsza wersja elektryczna i auto na wodór

Paweł Piątek
Dostawczy Movano otrzymał teraz potężny, nowy silnik elektryczny o mocy 200 kW/270 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm, Auto ma mieć zasięg nawet do 420 km (WLTP). Systemy wspomagania kierowcy mają umożliwić autonomiczną jazdę na poziomie 2.
Dostawczy Movano otrzymał teraz potężny, nowy silnik elektryczny o mocy 200 kW/270 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm, Auto ma mieć zasięg nawet do 420 km (WLTP). Systemy wspomagania kierowcy mają umożliwić autonomiczną jazdę na poziomie 2. Opel
Dostawczy Movano otrzymał teraz potężny, nowy silnik elektryczny o mocy 200 kW/270 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm, Auto ma mieć zasięg nawet do 420 km (WLTP). Systemy wspomagania kierowcy mają umożliwić autonomiczną jazdę na poziomie 2.

Spis treści

Nowy Opel Movano jest gotowy na czekające go wyzwania w segmencie dużych lekkich pojazdów użytkowych. Dzięki zróżnicowanej gamie nadwozi, przestrzeni ładunkowej do 17 metrów sześciennych i ładowności do 2 ton, największy lekki samochód dostawczy (LCV) marki z logo Blitz zawsze robił wrażenie.

Movano - elektryczna moc!

Elektryczny, dostawczy Opel posiada wyjątkowo mocny silnik elektryczny o mocy 200 kW/270 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Nowy akumulator o pojemności 110 kWh zapewnia nowemu Movano Electric zasięg do 420 km (WLTP) bez przerwy na ładowanie, dzięki czemu nowy model jest wydajnym i niezawodnym partnerem nawet na dłuższych trasach. Dodatkową wszechstronność zapewnia nowe gniazdo 230 V umieszczone w desce rozdzielczej, które umożliwia zasilanie lub ładowanie urządzeń elektrycznych.
We wnętrzu projektanci skupili się na łączności, ergonomii i komforcie. Przeprojektowany kokpit oferuje system informacyjno-rozrywkowy z kolorowymi ekranami dotykowymi o przekątnej do 10 cali. Movano oferuje funkcję bezprzewodowego ładowania smartfonów, a także system bezkluczykowego zamykania i uruchamiania samochodu. Opcjonalna wszechstronna kanapa „Eat & Work” może służyć również jako miejsce do pracy.

Poprzednio silnik elektryczny w Movano rozwijał moc 90 kW/122 KM, natomiast teraz moc maksymalna nowej jednostki wynosi 200 kW/270 KM. Maksymalny moment obrotowy dostępny od pierwszego naciśnięcia pedału gazu wzrósł z 260 do 400 Nm. Movano Electric może pokonywać odległości z prędkością do 130 km/h. Poprzednie akumulatory o pojemności 37 i 70 kWh zastąpił akumulator o pojemności 110 kWh, który zapewnia zasięg do 420 km (zgodnie z WLTP).

Kierowca Movano Electric może zatem na jednym ładowaniu akumulatora przejechać nawet 170 km więcej niż dotychczas. W zależności od preferencji, kierowca Movano Electric może wybierać spośród trzech trybów jazdy, aby optymalnie wykorzystać osiągi i zasięg: tryb „Normal” (moc wyjściowa ograniczona do 160 kW), tryb „Eco” optymalizujący zasięg (120 kW) i tryb „Power” zapewniający maksymalne osiągi (200 kW). Kierowca może również ustawić cztery poziomy rekuperacji, czyli odzyskiwania energii podczas hamowania za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą.

Nowy Movano Electric oferuje w standardzie 3-fazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW do ładowania prądem zmiennym. Jest to także pierwszy model Opla oferujący opcję ładowania prądem stałym o mocy do 150 kW. Na stacji szybkiego ładowania, akumulator Opla Movano Electric naładujemy do 80% jego pojemności w zaledwie 55 minut.

Dodatkowe walory praktyczne zapewnia nowe, opcjonalne gniazdo 230V. Pozwala ono łatwo naładować urządzenia elektryczne, takie jak laptopy, akumulatory do elektronarzędzi, tablety i inne urządzenia o niskim poborze mocy wymagające mocy do 150 W. Gniazdo jest umieszczone na desce rozdzielczej, w centralnym miejscu i jest łatwo dostępne zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów podróżujących na przednich siedzeniach.

Nowy Opel Movano odgrywa pionierską rolę również dzięki innemu, alternatywnemu układowi napędowemu: w 2024 roku największy lekki samochód dostawczy Opla będzie po raz pierwszy dostępny jako Movano HYDROGEN i będzie przeznaczony dla tych, którzy chcą pokonywać długie dystanse bez lokalnej emisji spalin, a ponadto muszą szybko „tankować”. Innowacyjny pojazd z wodorowymi ogniwami paliwowymi będzie zapewniał zasięg do 400 km (WLTP) i będzie można go zatankować wodorem w około pięć minut.

Dopełnienie gamy układów napędowych stanowi oferta trzech wysoce wydajnych turbodoładowanych silników Diesla. Silniki generują moc 88 kW/120 KM, 103 kW/140 KM oraz 132 kW/180 KM i – w zależności od mocy wyjściowej – mogą być zestawione z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Wraz z wprowadzeniem ulepszeń w zakresie aerodynamiki nadwozia, jednostki napędowe zapewniają redukcję zużycia paliwa nawet o 9% w porównaniu z poprzednimi silnikami, co czyni Movano czołowym graczem w segmencie pod względem oszczędności paliwa i emisji CO2.

Nowe systemy wspomagania kierowcy umożliwiające zautomatyzowaną jazdę na poziomie 2

Nowy Opel Movano może pochwalić się pionierskimi osiągnięciami w zakresie licznych systemów wspomagania kierowcy. Elektryczne wspomaganie kierownicy automatycznie dostosowuje siłę wspomagania do prędkości pojazdu. Zwiększa to komfort jazdy przy wyższych prędkościach i ułatwia manewrowanie podczas jazdy po mieście. Elektryczny hamulec postojowy jest uruchamiany za pomocą przełącznika na zestawie wskaźników po lewej stronie kierownicy.

Oprócz systemów rozpoznawania znaków drogowych, systemu ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego i ostrzegania o martwym polu, dostępne są teraz nowe systemy, takie jak system wykrywania zmęczenia kierowcy, asystent utrzymania pasa ruchu, tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, czujniki parkowania 360 stopni, asystent parkowania i cyfrowe lusterko wsteczne, które dodatkowo poprawia widoczność we wszystkich kierunkach. Jazdę i manewrowanie ułatwiają łącznie 22 systemy wspomagania jazdy i elektroniczne systemy wspomagające kierowcę.

Połączenie adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop & Go, asystentem utrzymania pasa ruchu i systemem wspomagającym jazdę w korkach umożliwia Oplowi Movano samodzielne kierowanie, hamowanie i przyspieszanie przy prędkościach do 30 km/h – na przykład w powolnym ruchu ulicznym – pod warunkiem, że kierowca będzie trzymał ręce na kierownicy. Oznacza to, że po raz pierwszy, nowy Movano oferuje zautomatyzowaną jazdę na poziomie 2.

Nowy, niezwykle nowoczesny kokpit Movano

Kierowcy Movano mogą teraz pracować w bardzo nowoczesnym, wszechstronnym i jednocześnie komfortowym otoczeniu. Kokpit największego lekkiego samochodu dostawczego Opla został całkowicie przeprojektowany, dzięki czemu jest teraz bardziej ergonomiczny, a przede wszystkim lepiej skomunikowany ze światem. Najważniejsze informacje mogą być wyświetlane na w pełni cyfrowym, konfigurowalnym 7-calowym kolorowym centrum informacyjnym kierowcy, dostępnym jako opcja. Można na nim wyświetlać również mapę 3D z systemu nawigacji.

Nowy system informacyjno-rozrywkowy i nawigacyjny z łatwością można obsługiwać na 10-calowym kolorowym ekranie dotykowym umieszczonym centralnie w górnej części konsoli środkowej. Kompatybilne smartfony można łączyć bezprzewodowo z systemem informacyjno-rozrywkowym za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. Nawigacja korzysta z map nawigacyjnych 3D systemu TomTom®. Najważniejszymi funkcjami można sterować za pomocą systemu rozpoznawania poleceń głosowych. Szczególnie przydatna dla kurierów, przewoźników i pracowników innych firm, którzy często muszą korzystać z telefonu komórkowego w pracy, jest półka w konsoli środkowej do indukcyjnego ładowania smartfonów.

Opcjonalna kanapa „Eat & Work” zamienia kokpit w ergonomiczne centrum sterowania. W zaledwie kilku prostych krokach siedzenie obok kierowcy można przekształcić w ruchomą, praktyczną powierzchnię roboczą, przeznaczoną na przykład na laptopa, i zmienić Opla Movano w mobilne biuro. Siedzenie można również przekształcić w mały stolik z uchwytem na kubek – idealny, gdy nadejdzie czas na krótką przerwę. Z kolei dzięki bezkluczykowemu systemowi zamykania i uruchamiania samochodu („Keyless Entry & Go”) kierowca nie musi już nawet wyjmować kluczyka z kieszeni, aby otworzyć, uruchomić lub zamknąć Opla Movano.

Różnorodność wersji nadwozia

Nowy Opel Movano zyskuje również punkty dzięki szerokiej gamie wersji nadwozia.

Trzy długości pojazdu, trzy rozstawy osi i trzy wysokości, a także furgon, podwozie i platforma do zabudowy, podwozie z podwójną kabiną, zabudowa skrzyniowa i wywrotka, umożliwiają niezliczone opcje konfiguracji w zależności od wymagań użytkownika.
Movano Electric może przewozić ładunki do 1500 kg, a wersja z silnikiem Diesla może przewozić nawet 2 tony. Dzięki praktycznemu umiejscowieniu akumulatora pod podwoziem, w pełni zachowana została przestrzeń ładunkowa wynosząca 17 metrów sześciennych. Movano Electric nadaje się również do licznych konwersji.

Opel wkrótce rozpocznie przyjmowanie zamówień na Movano i Movano Electric.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty