Areną zmagań była al. Sikorskiego. Na starcie stanęły zarówno samochody seryjne, o mocy w granicach 100 KM, jak i znacznie mocniejsze, kilkusetkonne. Najmocniejsze – Audi A8 miało pod maską aż 1000 KM.
Zawodnicy startowali podzieleni na grupy w oparciu o rodzaj napędu ich aut – przedni, tylny,lub na obie osie. Osobno ścigali się właściciele samochodów seryjnych i przygotowanych specjalnie pod tego typu zawody.
- Ze względu na deszczową pogodę, przed południem pierwsze przejazdy były nieco wolniejsze, ale po czternastej wyniki znacznie sie poprawiły, a na zawody przyszło tysiące kibiców – mówi Marcin Cieślicki z Rzeszowskiego Stowarzyszenia Sportów Samochodowych, które organizowało zawody.
Najlepsze czasy zanotowali zawodnicy startujący w grupie STREET AWD, do której zaliczano samochody czteronapędowe przystosowane do codziennej jazdy po drogach, np. Lamborghini Gallardo. Najlepszy czas dnia zanotował Mariusz Guzik jadący Audi S4 700 KM - 11.965 sek.
Sporym zainteresowaniem cieszyły się przede wszystkim samochody z grupy STREET RWD, czyli tylnonapędówki. Kibicom najbardziej podobały się tu Chevrolet Corvette, Ford Mustang Shelby GT500.
Przeczytaj więcej: Robert Kubica szybki w Rajdzie Sardynii
- Kolejne zawody planujemy na koniec sierpnia. Liczymy na jeszcze większą liczbę uczestników. Planujemy zaprosić właścicieli najszybszych samochodów startujących w polskich wyścigach na ćwierć mili. Jest także pomysł na paradę motocykli – mów Marcin Cieślicki.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć z wyścigów na ćwierć mili w Rzeszowie
Wyniki w poszczególnych kategoriach:
DIESEL
Marcin Kwaśniak (BMW 530, 250 KM) – 14.820 sek.
Krzysztof Swara (SEAT Ibiza, 190 KM) - 14.944 sek.
Grzegorz Sroka (SEAT Ibiza, 235 KM) – 15.216 sek.
DRAG FWD
Mariusz Kosiński (Volkswagen Golf II, 200 KM) – 13.950 sek.
Michał Hausner – 14.673 sek.
Jakub Zachara (Opel Astra) - 15.008 sek.
DRAG RWD
Artur Barszczowski (BMW E36) – 13.756 sek.
Damian Banowicz (Nissan 200SX, 350 KM ) – 14.018 sek.
Tomasz Sitek (BMW 3, 190 KM) – 14.179 sek.
STREET AWD
Seweryn Łukasiewicz (Audi RS6, 770 KM) – 11.986 sek.
Mariusz Guzik (Audi S4 2.7 biturbo 700 KM) – 12.017 sek.
Bodzio Hanf (Mitsubishi Lancer EVO, 400 KM) – 12.043 sek.
STREET FWD
Tomasz Malikowski (Honda Civic, 278 KM) – 13.216 sek.
Krzysztof Możdżonek (Honda Civic) – 13.331 sek.
Marcin Utrata (Honda Civic) – 14.296 sek.
STREET FWD TURBO
Paweł Cioch (Honda Civic, 310 KM) – 13.100 sek.
Łukasz Gomuła (SAAB 900, 300 KM) – 13.740 sek.
Łukasz Kołodziej (Ford Focus RS, 305 KM) – 13.823 sek.
STREET RWD
Jarosław Lewartowicz (Ford Shelby GT500, 665 KM) – 13.011 sek.
Tomasz Kędziora (Chevrolet Corvette, 460 KM) – 13.236 sek.
Marcin Walas (Lexus is300, 450 KM) – 14.136 sek.
Bartosz Gubernat
fot. Bartosz Gubernat
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?