Podatek od posiadania auta. Czy w Polsce będzie obowiązywać opłata od posiadania samochodu?

OPRAC.:
Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Zgodnie z zestawieniem think-tanku Transport&Environment, w większości krajów UE roczny podatek od posiadania auta elektrycznego jest zerowy lub symboliczny, większość płaconych stawek mieści się w granicach 400 euro, przy czym typowo są one najwyższe dla spalinowych aut klasy SUV.
Zgodnie z zestawieniem think-tanku Transport&Environment, w większości krajów UE roczny podatek od posiadania auta elektrycznego jest zerowy lub symboliczny, większość płaconych stawek mieści się w granicach 400 euro, przy czym typowo są one najwyższe dla spalinowych aut klasy SUV. Pixabay.com
Rząd w wysłanej do Komisji Europejskiej rewizji KPO (Krajowego Planu Odbudowy), wnosi o rezygnację w stosunku do Polski z obowiązku wprowadzenia podatku od posiadania samochodów osobowych - poinformował w wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta.

Jak przypomniał Bolesta, wprowadzenie takiego podatku to realizacja jednego z tzw. kamieni milowych, wymaganych do wypłaty pieniędzy z KPO. Polska jest jednym z trzech krajów UE, który tego typu podatku jeszcze nie wprowadził.

Wiceminister podkreślił, że w rewizji polskiego KPO, która została wysłana do Komisji Europejskiej znajduje się stanowisko rządu, w którym oczekuje on rezygnacji z tego warunku i usunięcia tego kamienia. „Oczekujemy na odpowiedź Komisji i jej stanowisko wobec tego postulatu” - zaznaczył przedstawiciel MKiŚ.

Jak ocenił, odpowiedź KE powinna nadejść w najbliższych tygodniach, ponieważ rząd planuje zamknąć sprawę rewizji KPO jeszcze w kwietniu.

Zgodnie z zestawieniem think-tanku Transport&Environment, w większości krajów UE roczny podatek od posiadania auta elektrycznego jest zerowy lub symboliczny, większość płaconych stawek mieści się w granicach 400 euro (około 1728 zł), przy czym typowo są one najwyższe dla spalinowych aut klasy SUV.

Na przykład na Węgrzech podatek od spalinowych SUV wynosi 99 euro (427 zł), zwykłych „spalinówek” 58 euro (250 zł), a od elektrycznych - 0. W Portugalii opłaty te wynoszą odpowiednio 186 i 111 euro (803 zł i 479 zł), przy czym opodatkowane są też hybrydowe SUVy PHEV - 148 euro (639 zł). W Chorwacji podatek wynosi od 53 do 199 euro (od 228 do 427 zł), przy czym najwyżej opodatkowane są elektryczne i hybrydowe SUVy. Najwyższe tego typu podatki są w Holandii i Belgii.

Źródło:

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty