Podstawą nowego systemu ochrony są czujniki w zderzaku przednim, które rejestrują kontakt fizyczny pomiędzy samochodem, a pieszym. Tylny koniec maski jest zwalniany i równocześnie podnoszony przez napełniającą się poduszkę powietrzną. Napełniona poduszka okrywa obszar pod uniesioną maską plus około jedną trzecią powierzchni szyby i dolną część słupków A. Pozwala to zmniejszyć rozmiar obrażeń pieszych. System jest aktywny w zakresie prędkości od 20 do 50 km/h.
Dodatkowo skutki kolizji niweluje wysokiej klasy klatka bezpieczeństwa składająca się z kilku stopów metali. Przód auta został wyposażony w miękką stal pochłaniającą większą część energii podczas zderzenia. Z kolei przestrzeń, w której siedzą pasażerowie jest chroniona poprzez stal o większej grubości. Dzięki temu udało się znacząco zwiększyć bezpieczeństwo osób podróżujących samochodem.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?