Polacy kupują cenę

Jerzy Iwaszkiewicz
Chevroleta Aveo można kupić za 28 tys. zł, Dacia Logan kosztuje w granicach 30 tys. zł. Powstaje jakby klasa tanich aut, co prawda niemarkowych, ale to może być sposób na kryzys.

Chevrolet z Korei zaistniał na polskim rynku. Powiodła się rzecz praktycznie niemożliwa, a mianowicie przerobienie koreańskiego Daewoo na samochód amerykański i w dodatku wmówienie ludziom, że będzie tak samo dobry, jakby był z USA.

 

Samochody Daewoo występują już pod marką amerykańską w całej Europie. General Motors może mówić o sukcesie. W Europie sprzedano w minionym roku blisko 190 tys. tych samochodów, przy czym najwięcej, bo 30 tys. sztuk, we Włoszech. Włosi są przyzwyczajeni do

Polacy kupują cenę

kupowania tanich samochodów, nie muszą szpanować od razu kompletnym wyposażeniem. W Polsce koreańskie Chevrolety są tańsze średnio o 10-15 % od podobnych samochodów innych marek.

 

Zaczęli błyskotliwie od pokazu w Biarritz dwa lata temu. Biarritz było słynne przed wojną, piękne jest dalej i ma nad Cannes czy Monte Carlo ogromną przewagę, nie ma tu tak szalonych tłumów. Chevrolety ustawiono nam morzem, na wszelki wypadek, gdyby ktoś miał ich dość, to mógł popatrzeć na zachód słońca. Pokazano od razu cztery modele, od małego Aveo do Evandy, która poprzednio nazywała się Leganza. Trzydrzwiowe Aveo pokazano ostatnio w Dubrowniku i jest to piękny samochodzik. Sukces Chevroletów na rynku polega głównie na tym, że bardzo szybko, zaledwie przez dwa lata zrobiono z nich ładne samochody. Mają w dodatku trzyletnią gwarancję, co jest dodatkowym argumentem. Zaryzykowali, kupili Daewoo i wygląda na to, że wygrali.

 

Zaryzykowali również Francuzi, którzy zainwestowali w Dacię Logan. W programie telewizyjnym "Auto" pokazywałem kiedyś klocki hamulcowe od Dacii i były one z drewna, ale obecna Dacia wygląda na prawdziwy samochód. Znany dziennikarz, redaktor Marek Perczak mówi, że przejechał Dacią Logan z Warszawy do Łodzi i nic się nie popsuło.

 

Chevroleta Aveo można kupić obecnie za 28 tys. zł, Dacia Logan kosztuje też w granicach 30 tys. zł. Powstaje jakby klasa tanich samochodów, co prawda niemarkowych, ale to może być sposób na kryzys. Nasza teoria od dawna jest taka, że Polacy kupują głównie cenę, a nie samochód.

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

13. Zlot Zabytkowych Volkswagenów w gminie Kowal

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty