W tym roku dostawy odnowionego Porsche Macan w Polsce ruszyły pełną parą. Od niedawna oferta modelu obejmuje nie tylko wersje Macan (245 KM) oraz Macan S (354 KM), ale także topowy wariant Turbo z nowym silnikiem o mocy 440 KM, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s.
Od stycznia do września 2019 r. Macan stanowił ok. 46 proc. samochodów Porsche zarejestrowanych w Polsce, ale wysoki popyt utrzymuje również SUV Cayenne, który znalazł w tym okresie 369 nabywców – to wynik na poziomie zeszłorocznego. Kolejny impuls sprzedażowy zapewni nowe Cayenne Coupe, którego pierwsze egzemplarze trafiły już do klientów.
Trzecim modelem w rankingu sprzedaży Porsche w Polsce od stycznia do września 2019 r. była Panamera, zarejestrowana w liczbie 189 aut.
Niesłabnącym wzięciem cieszą się dwudrzwiowe samochody sportowe Porsche – ze wskazaniem na kultowy model 911, który stanowi ok. 9% sprzedaży marki w Polsce (125 sztuk). Samochody z serii 718 w pierwszych trzech kwartałach 2019 r. wybrało 91 nabywców.
Porsche zbiera już zamówienia na swój pierwszy w pełni całkowicie elektryczny samochód sportowy – model Taycan. Dostawy pierwszych egzemplarzy modelu w naszym kraju rozpoczną się na początku 2020 r.
– Trzy pierwsze kwartały 2019 r. przynoszą nam pozytywne rezultaty i optymistyczne prognozy do końca roku. Cieszy nas to tym bardziej, że firma stała przed wyzwaniem dostosowania produkcji nowo homologowanych samochodów spełniających normy spalin zgodne z cyklem pomiarowym WLTP. W przypadku niektórych grup modelowych dostępność produkcji nie zaspokajała potrzeb naszego rynku, dlatego w niektórych miejscach możemy zaobserwować spadek. Patrząc jednak na stale poszerzającą się dostępność w fabrykach oraz bank zamówień, jesteśmy spokojni – podsumowuje Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce. – Szczególnie cieszy nas duże zainteresowanie naszą legendą: Porsche 911. Nowa generacja trafiła do klientów w późniejszych miesiącach roku, w dodatku nie jest jeszcze dostępna pełna gama silnikowa. Mimo tego aż 125 entuzjastów sportowych samochodów zdecydowało się wzbogacić swój garaż o tę ikonę motoryzacji. Na końcówkę roku oraz kolejny rok patrzymy optymistycznie, nie tylko z powodu dotychczasowych rezultatów, ale także dlatego, że wkrótce po polskich drogach zacznie jeździć nasz pierwszy w historii w pełni elektryczny samochód Porsche Taycan – dodaje Wojciech Grzegorski.
Wyniki Porsche w Polsce wpisują się w ogólnoświatowy trend: w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 r. producent sportowych samochodów zwiększył swoje dostawy na całym świecie o 3 proc., do 202 328 aut, a liderami rankingu najchętniej wybieranych serii modelowych pozostają SUV-y Macan oraz Cayenne.
Porsche Polska Rejestracje nowych aut na polskim rynku | styczeń-wrzesień | ||
---|---|---|---|
2018 | 2019 | Różnica | |
1. Macan | 422 | 661 | +57% |
2. Cayenne | 384 | 369 | -4% |
3. Panamera | 248 | 189 | -24% |
4. 911 | 152 | 125 | -18% |
5. 718 Boxster i 718 Cayman | 97 | 91 | -6% |
RAZEM | 1303 | 1435 | +10% |
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?