Pieter Wieman, przewodniczący jury, powiedział: "Wraz z Kangoo Z.E. Renault sprawia, że gama samochodów elektrycznych staje się przystępna dla użytkowników małych samochodów dostawczych w Europie. Samochód ten przyczynia się w znaczny sposób do ochrony środowiska naturalnego, zgodnie z wyzwaniem stojącym przed branżą transportu drogowego".
**CZYTAJ TAKŻE
Renault Kangoo 1.5 dCiFiat Doblo kontra Renault Kangoo
**
Jean-Marie Hurtiger: "Wyróżnienie to jest nagrodą dla wszystkich pracowników Renault, którzy od wielu lat angażowali swe siły w realizację projektu Kangoo Z.E., jednego z czterech samochodów elektrycznych Renault. Przygoda ta zmobilizowała wszystkie działy i piony funkcjonujące w przedsiębiorstwie: biura projektowe, zakład w Maubeuge, czy też struktury handlowe. Wszyscy podjęli to wyzwanie wykazując się determinacją, kreatywnością, a przede wszystkim znakomitą pracą zespołową, co teraz przynosi piękne efekty."
Renault Kangoo Z.E. to pierwsza furgonetka z napędem w 100% elektrycznym produkowana fabrycznie przez jednego producenta. Dzięki umieszczeniu akumulatora pod podłogą samochodu, Kangoo Z.E. zachowuje tę samą objętość ładunkową i ładowność oraz te same wymiary co wersja z silnikiem spalinowym. Kangoo Z.E. jest oferowane w 2 długościach i 3 wersjach nadwozia.
Wszystkie wersje są produkowane na taśmach zakładu MCA w Maubeuge we Francji, na tej samej linii montażowej, co Kangoo z silnikiem spalinowym. W ofercie znajduje się Kangoo Z.E., Kangoo Z.E. Maxi 2-miejscowe i Kangoo Z.E. Maxi 5-miejscowe. Przestrzeń ładunkowa wynosi od 3 do 4,6 m3, w zależności od wersji. W pełni naładowane akumulatory pozwalają na przejechanie 160 km.
Kangoo Z.E., pierwszy samochód z gamy Renault Z.E., trafiło do sprzedaży 28 października 2011 roku. Jest dostępne w Europie w cenie od 20 000 euro netto (bez dopłat państwowych) (ok. 90 tys. zł), zaś we Francji Kangoo Z.E. kosztuje 15 000 euro netto dzięki państwowej dopłacie w wysokości 5 000 euro. Akumulator jest natomiast wynajmowany klientowi w cenie od 72 euro netto/miesiąc na okres 36 miesięcy i przebieg 10 000 km/rocznie.
Jak zapewnia Renault, we Francji pełen bilans CO2 dla całego procesu wytworzenia energii i procesu produkcji samochodu z uwzględnieniem emisji zanieczyszczeń spowodowanych produkcją prądu jest bardzo korzystny dla samochodu z napędem elektrycznym. Wynosi on tylko 12 g CO2 na kilometr. Dla jury konkursu Van of The Year, ten wpływ na ograniczenie emisji CO2 jest tym bardziej znaczący, że furgonetka jest przeznaczona do produkcji wielkoseryjnej.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?