Projekt zmian w ustawie, umożliwiający takie działania, trafił już do obrad Stałego Komitetu Rady Ministrów. Wciąż jednak
pozostaje otwarta kwestia w jaki sposób GITD przejmie inspektoraty wojewódzkie. Niewykluczone, że likwidacji ulegną delegatury terenowe, a ich zadania przejmą komórki podległe dotychczas wojewodom.
Przypomnijmy, że w 2011 roku Główna Inspekcja Transportu Drogowego utworzyła 10 własnych delegatur terenowych, odpowiedzialnych za kontrolę e-myta. Jednak już wcześniej, bo od 2007 roku, funkcjonują Wojewódzkie Inspektoraty Transportu Drogowego, które podlegają wojewodom i wchodzą w skład administracji zespolonej. Teraz, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zamierza uporządkować te struktury.
Zwolennikami zmian są inspektorzy GITD, którzy narzekają na problemy wynikające z podwójnego zwierzchnictwa. O ile nadzór merytoryczny nad WITD sprawuje centrala w Warszawie, o tyle kwestie finansowe uzgadniane są z marszałkami województw. W związku z tym dochodzi do różnic w zarządzaniu.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?