Opel pokazuje, że za pomocą odpowiedniego adaptera ładowarka potrafi dostosować się do każdego standardu zasilania. Uniwersalna ładowarka jest dostępna nie tylko do akumulatorowych modeli Opel Mokka‑e, Corsa‑e, Zafira‑e Life czy Vivaro‑e, ale także do Grandlanda X plug-in hybrid.
Niezależnie od użytkowanego modelu Opla uzupełnienie zapasu prądu w trakcie dłuższej podróży jest możliwe na kilka sposobów. Jeżeli trzeba zrobić to szybko, akumulator Corsy‑e o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach w 30 minut na stałoprądowej stacji o mocy 100 kW. Można także skorzystać z ładowarki naściennej, szybkiej ładowarki lub kabla z wtyczką pasującą do domowego gniazdka — każdy zelektryfikowany Opel jest gotowy na wszystkie opcje ładowania jedno- lub trójfazowym prądem przemiennym z mocą do 11 kW.
Uniwersalna ładowarka łączy funkcje kabli „Trybu 2” i „Trybu 3” z różnymi adapterami w jednym urządzeniu. Klienci mogą ją podłączyć do niemal wszystkich domowych gniazd wtykowych zgodnych z różnymi standardami krajowymi. W tym przypadku współpracuje z wtyczką typu 2. Ładowanie w domu z mocą do 11 kW wymaga trójfazowego gniazda prądu przemiennego 400 V. Niezbędna do tego wtyczka CEE‑16 wraz ze wspomnianym adapterem wchodzi w skład pakietu uniwersalnej ładowarki. Całość jest zamknięta w praktycznej torbie do przechowywania kabli i wtyczek w bagażniku.
Uniwersalna ładowarka z trzema różnymi złączami i etui jest opcjonalnie dostępna z każdym nowo zamawianym samochodem.
Zobacz także: Testujemy elektrycznego Opla Corsę
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?