Radary, czujniki laserowe, nadajniki GPS to tylko część niestandardowego wyposażenia auta, które zbiera informację z dróg. Zadaniem zamontowanego sprzętu jest precyzyjne pozycjonowanie samochodu. Dzień pracy ekipy trwa maksymalnie 10 godzin. Jeśli pada - załoga ma wolne.
Trasa nie powinna być nagrywana wcześniej jak 45 minut po wschodzie słońca, a dzień pomiarowy kończy się około 45 minut przed zachodem słońca. O resztę dba komputer zamontowany na tylnej kanapie auta. Jego zadaniem jest gromadzenie i analiza zebranych danych.
Następnie dyski twarde trafiają w ręce specjalisty, który sprawdza ich jakość i kalibruje dane z laserów oraz kamer. Dzięki zapisanemu obrazowi infrastruktury drogowej, autonomiczny samochód pozycjonuje się względem niezliczonej ilości punktów przestrzeni. Pojazd precyzyjnie określa swoją pozycję bez względu na prędkość czy warunki drogowe.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?