Wybierz pojazd:

Posiadamy opinie o 713 modelach samochodów z 73 marek.

BMW SERIA 5 – Opinie

Oceń swoje auto
Ocena ogólna: 4.75
w oparciu o 280 opinii
Opinie o samochodzie BMW SERIA 5
marcin

BMW SERIA 5 IV (E39) Sedan [E39] 520i

marcin poleca ten samochód

Silnik
(4)
Zawieszenie
(3)
Wnętrze
(5)
Komfort jazdy
(5)
Ogólna
4.0
Podsumowanie:

ok!!!

Pokaż pełna opinię
Rysiek

BMW SERIA 5 V (E60/E61) Sedan [E60] 530d

Rysiek poleca ten samochód

Silnik
(5)
Zawieszenie
(5)
Wnętrze
(4)
Komfort jazdy
(4)
Ogólna
5.0
Podsumowanie:

E60 z pewnością nie jest wolna od wad jest autem dość drogim i skomplikowanym w serwisowaniu. Nie naprawimy go U pana Tadzia w garażu, wymaga od mechaników odpowiedniej wiedzy technicznej, urządzeń diagnostycznych. Dlatego przed kupnem zalecamy dokładną weryfikację stanu technicznego. Ja sprawdziłem sobie cała historię serwisową i akcje serwisowe swojej E60 online na stronie WWW.BMW-CHECK.COM Jeśli zdecydujecie się na zakup to warto sprawdzić stan rozrządu w silniku 2.0d (N47) wadliwe są koła na wałach: korbowym i rozrządu. Objawy to hałas z okolic rozrządu (odgłos tykania), ocieranie słyszalne na zewnątrz auta. BMW zaleca wymianę: wału z panewkami, oleju, uszczelki miski olejowej, uszczelek głowicy i rozrządu. Dotyczy to silników wyprodukowanych do 4 stycznia 2009 r. Na początku 2015 BMW ogłosiło akcję serwisową na sprawdzenie i ewentualną wymianę rozrządu w tym silniku. Warto sprawdzić czy samochód jej podlega. Problemem bywają także samoczynne ruchy koła kierownicy po zatrzymaniu auta, lub co gorsza jej zblokowanie. Zawodzi elektronika, a ściślej moduł sterujący CAS. Czasami pomaga zmiana oprogramowania, ale nie należy też wykluczyć konieczności wymiany elektromechanicznej przekładni kierowniczej. W podświetleniu tablicy zegarów przepalają się diody LED. Objawy to brak podświetlenia połowy wskaźników na przykład obrotomierza. Nie jest to częsta awaria, ale zdarza się, radzę sprawdzić wszystko podczas oględzin auta. BMW przewiduje wymianę całego zestawu wskaźników. W silnikach benzynowych w wersjach: 520i N43 i 523i, 525i oraz 530i N53 bywają problemy z falującymi obrotami na biegu jałowym, szarpanie i nierówna praca silnika. W dieslach trzeba zwrócić uwagę na stan tłumika drgań skrętnych koła pasowego. Objawy to delikatne stukanie w komorze silnika, nierównomierne obroty jednostki. Ten problem dotyczy zazwyczaj wersji 2.0d, rzadziej 3.0d. Z czasem BMW zmieniło konstrukcję koła, ale problemu i tak nie wyeliminowano do końca .Koniecznie należy sprawdzić kondycję dwumasowego koła zamachowego. Problem najcześciej występuje w silnikach diesla. Objawy to niepokojące odgłosy na biegu jałowym (charakterystyczne stukanie), falowanie obrotów. Problem występuje w dieslach 4 jak i 6 cylindrowych. Powody to po pierwsze, nie najlepsza trwałość elementu, po drugie, nieodpowiednia eksploatacja. Kolejną wadą e60 jest szyberdach. Problemy to przecieki wody, zawilgocenie górnych osłon słupków, głośna praca szyberdachu. Uszkodzeniu ulegają elementy mechanizmu otwierania, np. ślizgi. Zalecenia ASO nakazują demontaż i wymianę uszkodzonych elementów. Są dostępne zestawy naprawcze BMW E60 to bardzo udany model, stylistycznie akurat mi jakoś specjalnie nie przypadł do gustu, choć z czasem zaczyna się jednak coraz bardziej podobać, szczególnie w mpakiecie. Posiada udane, doskonałe zawieszenie zapewniające bardzo dobre prowadzenie, mimo sportowego charakteru jest to model wygodny i przestronny. Jeśli chodzi o wady to E60 jest naprawdę drogie w naprawach i serwisowaniu (jak większość nowoczesnych aut tej klasy), przykładowo- już drobna stłuczka może być bardzo kosztowna, bo sam zderzak z czujnikami i np. radarem kosztuje "majątek", nie mówiąc już o bi-ksenonowych aktywnych reflektorach i innych bajerach które często też ulegają uszkodzeniu przy nawet niewielkiej stłuczce. E60 w rankingu TUV zajmuje niezłe, 37 miejsce, tuż przed Mercedesem W211. Praktyka różni się jednak od teorii, bo "okular" cierpi na przykład z powodu słynnej pompy SBC, za to Audi, które na liście plasuje się daleko z BMW w realnym świecie wykazuje się wysoką niezawodnością (oczywiście są wyjątki, jak np. 2.0 TDI). Oczekując maksymalnej niezawodności idealnym wyborem będzie benzyniak 3.0. Oprócz niektórych odmian układu napędowego, bawarska limuzyna nie należy do usterkowych aut. Na przykład zawieszenie, choć aluminiowe sprawdza się znakomicie nawet na polskich drogach i wytrzymuje spore przebiegi mimo wysokiej sztywności. Za to elektronika (jak we wszystkich współczesnych autach) często wariuję; tego rodzaju usterki usuwa się odczytując błędy na komputerze podłączonym do złącza diagnostycznego. Jeśli chodzi o przeniesienie mocy: polecam sztuki z manualnymi skrzyniami biegów (szybka i potęguje wrażenia z jazdy), natomiast odradzam SMG: jest równie szybka i pozwala cieszyć się jazdą niczym w bolidzie F1, ale nie należy ona do najtrwalszych i najtańszych w naprawie rozwiązań. Bynajmniej: nie należy się za to martwić o korozję: E60 jest całkowicie ocynkowane i bezwypadkowe egzemplarze nie będą rdzewieć jeszcze przez wiele lat. Polecam Silniki 2.5d i 3.0d oba to turbodiesle R6 i są warte zakupu, jeśli będą zadbane, a ich przebieg mieści się w granicach zdrowego rozsądku. Benzyniaka 2.5 R6/192 KM oferta dla zdroworozsądkowych kierowców. To silnik starszej generacji. Nie jest przesadnie oszczędny, ale można liczyć na zadowalającą trwałość. Wersję 5.0 V10 M5 jest droga w zakupie i eksploatacji, ale dająca ogromne emocjonalne doznania podczas jazdy Odradzam commonraila 2.0d po pierwsze, nie pasuje do gabarytów i prestiżu serii 5, a po drugie, to silnik podwyższonego ryzyka zarówno w wersji M47, jak i oferowanej od 2008 r. N47) Nowsze benzyniaki to nie są to złe silniki, ale zmagają się z usterkami cewek zapłonowych, co w skrajnych przypadkach może doprowadzić do unieruchomienia auta na drodze. Pewniejsze są benzyniaki starszej konstrukcji czyli silnik M54 . W autach z bardzo dużą liczbą komfortowych pomocników, które przechodziły poważne naprawy powypadkowe często szwankuje w nich elektronika. Diagnoza usterek i ich usunięcie często jest bardzo czasochłonne i kosztowne.

Pokaż pełna opinię
e 34 525 tds

BMW SERIA 5 III (E34) Sedan [E34] 525 tds

e 34 525 tds poleca ten samochód

Silnik
(5)
Zawieszenie
(4)
Wnętrze
(5)
Komfort jazdy
(5)
Ogólna
4.0
Podsumowanie:

ogulnie mozna tym jezdzic blacha super

Pokaż pełna opinię
Andrzej Kłoda

BMW SERIA 5 VI (F07/F10/F11) Kombi [F11] 520d

Andrzej Kłoda poleca ten samochód

Silnik
(5)
Zawieszenie
(5)
Wnętrze
(5)
Komfort jazdy
(5)
Ogólna
5.0
Podsumowanie:

Samochód nienaganny.

Pokaż pełna opinię
Mazurek

BMW SERIA 5 III (E34) Sedan [E34] 525 tds

Mazurek poleca ten samochód

Silnik
(4)
Zawieszenie
(3)
Wnętrze
(4)
Komfort jazdy
(4)
Ogólna
4.0
Podsumowanie:

auto jest bardzo dobre

Pokaż pełna opinię
Teddy_Bear

BMW SERIA 5 V (E60/E61) Sedan [E60] 520d

Teddy_Bear poleca ten samochód

Silnik
(5)
Zawieszenie
(5)
Wnętrze
(5)
Komfort jazdy
(5)
Ogólna
5.0
Podsumowanie:

bardzo dobry model

Pokaż pełna opinię
CEZARY K

BMW SERIA 5 VI (F07/F10/F11) Sedan [F10] 528i

CEZARY K poleca ten samochód

Silnik
(5)
Zawieszenie
(5)
Wnętrze
(5)
Komfort jazdy
(5)
Ogólna
5.0
Podsumowanie:

BARDZO DOBRY

Pokaż pełna opinię
rothom

BMW SERIA 5 IV (E39) Sedan [E39] 535i

rothom poleca ten samochód

Silnik
(5)
Zawieszenie
(5)
Wnętrze
(5)
Komfort jazdy
(5)
Ogólna
5.0
Podsumowanie:

Super bryka.

Pokaż pełna opinię
banasiak slaskie

BMW SERIA 5 IV (E39) Sedan [E39] 530d

banasiak slaskie poleca ten samochód

Silnik
(5)
Zawieszenie
(4)
Wnętrze
(5)
Komfort jazdy
(5)
Ogólna
5.0
Podsumowanie:

dobre auto ponad dwa lata uzytkowania dwa wachacze prawy dolny tylny i lewy dolny tylny swiece tarcze przód i klocki wszystko a orginale auto nie dla ludzi o niskich zarobkach

Pokaż pełna opinię
bt

BMW SERIA 5 V (E60/E61) Kombi [E61] 523i

bt poleca ten samochód

Silnik
(4)
Zawieszenie
(4)
Wnętrze
(4)
Komfort jazdy
(4)
Ogólna
4.0
Podsumowanie:

auto wporzadku

Pokaż pełna opinię

Znajdujesz się w dziale BMW SERIA 5 opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Wybierz konkretną generację BMW SERIA 5, aby poznać opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów. Posiadamy opinie dla 5 generacji samochodów BMW SERIA 5.